| |
| |
|
Kmitání mostů pod vysokorychlostními vlaky
Frýba, Ladislav
Teoretický model vysvětluje dynamické chování železničních mostů zatížených vysokorychlostními vlaky. Metoda integrálních transformací parciální diferenciální rovnice dá průhyby, napětí a svislá zrychlení nosníku v uzavřeném tvaru. Numerická studie poskytuje přehled o vlivu jednotlivých parametrů.
|
| |
| |
| |
| |
| |
|
Transport hrubých částic v nenewtonovských suspenzích
Vlasák, Pavel ; Chára, Zdeněk ; Konfršt, Jiří
Článek se zabývá tokovým chováním suspenzí obsahujících koloidní, jílovité, prachové a také hrubozrnné částice. Tokové chování suspenzí se mění z newtonovského do nenewtonovského v závislosti na koncentraci pevné fáze a jejím složení, zejména na obsahu koloidních částic. Tokové chování suspenzí obsahujících fluidní úletový a ložový popel nebo jíl a písek bylo zkoumáno experimentálně s ohledem na vliv složení a objemovou koncentraci pevné fáze a rychlost proudění na uzavřené potrubní trase sestavené z nerezových trubek vnitřního průměru D = 17,5; 26,8 a 36 mm. Dále byl zkoumán účinek doby a intenzity smykového namáhání na časově závislé suspenze obsahující fluidní popely
|
| |