Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Financování ve středním školství v ČR - případová studie
Štrossová, Denisa ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou a způsobem financování středních škol v České republice. Práce je rozdělena do tří částí. Prví část popisuje jednotlivé stupně vzdělávací soustavy se zaměřením na střední školství v České republice, jeho vývoj a právní formy středních škol. Druhá část řeší financování školství a zaměřuje se na způsob financování regionálního školství a různé zdroje peněžních prostředků, které školy využívají. Poslední část se zaměřuje na vybranou střední školu, kterou je Gymnázium a SOŠ v Klášterci nad Ohří. Práce se zabývá zejména jejím hospodařením. Nakonec jsou přidána doporučení pro zlepšení stávající situace školy.
Rozpočty a rozpočtování v preprimárním a primárním školství
Tesaříková, Martina ; Vítek, Leoš (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent)
Tato diplomové práce se zabývá rozpočty v sektoru školství, konkrétně v mateřských školách a základních školách. Správné sestavení rozpočtu je důležitým úkolem pro pracovníky managementu a ředitele škol. Je to proto, že tyto instituce jsou financovány převážně z veřejných zdrojů na základě pevně stanovených pravidel(normativů a limitů). V práci je obsaženo srovnání rozpočtů na vybraném vzorku škol Středočeského kraje z hlediska struktury a výše jednotlivých příjmů a výdajů. Rozpočty jsou analyzovány i v průběhu času. Na základě zjištěných údajů je provedena na příkladu optimalizace rozpočtu školy pro zadaný pevný počet žáků.
Veřejné výdaje na vzdělávání v ČR a v Dánsku
Beneš, Marek ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Maaytová, Alena (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu financování vzdělávání v České republice a Dánsku a zdrojům, které jsou s tímto odvětvím spjaté. Je zaměřena na všechny stupně vzdělávací soustavy a způsoby jejich financování z veřejných prostředků. V hlavní části jsou porovnány systémy financování vzdělávacích soustav se zdůrazněním rozdílů mezi oběma zeměmi. Následně je zde zachycen vývoj celkových a dílčích veřejných výdajů na vzdělávání včetně vztahu s hlavními makroekonomickými veličinami. V závěru jsou nastíněny návrhy na převzetí určitých prvků z dánského do českého modelu financování vzdělávání.
Systém financování školství v ČR a jeho vývoj
Rúfusová, Markéta ; Vítek, Leoš (vedoucí práce) ; Pavel, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá systémem financování školství v České Republice a vývojem školství za posledních 20 let. Jednotlivé kapitoly jsou rozděleny podle jednotlivých stupňů vzdělávací soustavy a v poslední kapitole jsou analyzovány veřejné výdaje na školství, jejich výše, vývoj a vztah s výdaji státního rozpočtu a výší vybraných daní.
Hodnocení plnění povinností základní školy vyplývajících z daňového řízení
Šlapáková, Hana ; Slintáková, Barbora (vedoucí práce) ; Doležalová, Ivana (oponent)
Tato práce je zaměřena na zdanění příspěvkových organizacích zřizovaných v základním školství. Je zde pojednáno o systému základního školství a jeho legislativě, příspěvkových organizacích zřizovaných územními samosprávnými celky, o financování, rozpočtech a fondech těchto organizací. V práci jsem ověřovala daňová přiznání konkrétní základní školy s daňovou legislativou. Zjistila jsem, že uplatňování daní je u základní školy velice složité z titulu její hlavní a doplňkové činnosti. V daňových přiznáních se škola dopouští několika chyb, které vyplývají ze špatné aplikace daňové legislativy.
Financování středního školství v ČR - případová studie
Šafránek, Michal ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
Bakalářská práce se zabývá způsobem financování středního školství v České republice. Práce je rozdělena do tří částí. První část je zaměřena na jednotlivé finanční zdroje středních škol a možnosti jejich použití. Důraz je kladen především na prostředky ze státního rozpočtu rozdělované Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Druhá část obsahuje srovnání ČR se zeměmi OECD pomocí vybraných indikátorů oblasti středního školství. Závěrečná třetí část se věnuje hospodaření Gymnázia Vrchlabí v letech 2007 -- 2010. Pozornost je věnována především meziročním rozdílům a jejich příčinám. Práce rovněž obsahuje možná doporučení, která vedou ke zlepšení finanční situace vybrané školy.
Ekonomické a kulturní vyhodnocení činnosti základních uměleckých škol
Novotný, Petr ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tématem této práce je analýza společenského přínosu základních uměleckých škol v České republice, popsání jejich činnosti z ekonomického a kulturního hlediska a popsání současného stavu sítě těchto škol. Vyhodnocení a závěry jsou uváděny v historickém a právním kontextu. Práce obsahuje aplikaci zjištěných poznatků na konkrétní instituci. Cílem by mělo být vytvoření uceleného úvodu do celkové problematiky systému základního uměleckého vzdělávání v ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.