|
Optimalizace rozvozu hlízové šťávy v množství do 100 000 m3.
HENŽEL, Vít
Při výrobě škrobu z brambor vzniká velké množství hlízové vody, která je dále využívána jako dusíkato-draselné hnojivo na pozemky v okolí škrobárny. Cílem práce je navrhnout efektivní řešení rozvozu hlízové vody. Pro zjištění efektivního řešení se porovnávají dva základní dopravní prostředky používané v zemědělství - nákladní automobil a traktorová dopravní souprava. Porovnaly se měřené hodnoty dopravního cyklu obou mechanizačních prostředků a jejich vlastnosti při aplikaci, plnění, jízdě po poli a dopravě po pozemní komunikaci. Po vyhodnocení naměřených údajů, vlastností obou dopravních prostředků a informací o stávajícím způsobu rozvozu, byl navržen způsob zefektivňující dopravu především na delší vzdálenosti.
|
| |
| |
|
Komparace dopravních módů z hlediska produkce emisí škodlivin
Huňková, Žaneta ; Rathouský, Bedřich (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dopravními módy a jejich vlivem na životní prostředí. Teoretická část této práce pojednává o fosilních palivech a jejich vlivu na životní prostředí, o zplodinách, které jsou vytvářeny a alternativních palivech. Teoretická část také popisuje, jak jsou emise škodlivin u jednotlivých dopravních módů regulovány. Praktická část je zaměřena na komparaci konkrétních dopravních módů z ohledu emise škodlivin, které produkují na vybrané relaci.
|
|
Srovnání MHD v Praze a San Franciscu
Štambergová, Kristina ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Jirsák, Petr (oponent)
Obsahem teoretické části je popis městské hromadné dopravy,jejího významu a historie, preferencí používaných v městské hromadné dopravě,tarifního systému, integrovaných dopravních systémů a dopravních prostředků v MHD používaných. V praktické části jsou představeny MHD systémy v obou městech a porovnány z několika hledisek. Srovnávanými městy jsou Praha a San Francisko.
|
|
Dopravní infrastruktura Prahy a Minsku
Milkevich, Igor ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Cílem této práce je analýza a porovnání dopravních sítí Prahy a Minsku. Pokusím se nejen porovnat tyto dvě dopravní infrastruktury, ale najít slabá místa. Pokusím se porovnat přepravu cestujících hlavních měst obou zemí, včetně možnosti a kvality přepravy, druhů dopravních prostředků, cen jízdného odlišnými druhy dopravy. V teoretické časti představím co to je dopravní sit' města, jeji uspořádání, jaké druhy dopravy zahrnuje. Dále představím jednotlivé druhy dopravy a popíšu typy dopravních prostředků zajišt'ujících přepravu cestujících ve městě. V praktické části popišu dopravní systémy Prahy a Minsku. A to od nejdůležitější městské hromadné dopravy do letecké dopravy. Dále bude následovat analýza dopravních systémů přes porovnání dvou dopravních infrastruktur s cílem zjištění rozdílů mezi nimi. V závěru jsou výsledná hodnocení provedené analýzy dvou hlavních měst, hlavní odlišnosti Prahy a Minsku, možné změny a nápravy.
|
|
Srovnání MHD ve vybraných evropských městech se zaměřením na využití jednotlivých dopravních prostředků
Mašatová, Anna ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Proroková, Olga (oponent)
Obsahem teoretické části je popis městské hromadné dopravy a její historie, preferencí používaných v MHD, tarifů a prostorového uspořádání, dále pak integrovaných dopravních systémů a prostředků používaných v hromadné dopravě. Cílem praktické části je blíže představit systémy MHD pro jednotlivá města, porovnat je z několika základních hledisek, se zaměřením na využívání a vedení linek pro různé dopravní prostředky (tramvaje, autobus, trolejbus, metro). Zkoumanými městy jsou Praha, Amsterdam a Budapešť.
|
| |
|
Cyklistika jako dopravní prostředek v Českých Budějovicích
Kuběnová, Eva ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Lačňáková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce pojednává o cyklistice jako dopravním prostředku. V teoretické části se zabývá především Národní strategií rozvoje cyklistiky České republiky. Informuje o nehodovosti cyklistů, dále o integraci cyklistiky s dalšími druhy dopravy. Praktická část provádí analýzu cyklistické dopravy v Českých Budějovicích. Uvádí rozvoj a financování cyklistiky. Podrobně popisuje cyklistickou infrastrukturu ve městě. Zvažuje výhody používání jízdního kola a jeho hlavní omezení při dopravě po městě.
|
| |