Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 150 záznamů.  začátekpředchozí139 - 148další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Spolupráce sester a nutričního terapeuta v rámci multidisciplinárního týmu
VĚTROVSKÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá spoluprací sester s nutričním terapeutem v rámci multidisciplinárního týmu. Teoretická část bakalářské práce se věnuje multidisciplinárnímu týmu, jeho úkolům a také tomu, kdo je ze zdravotnických pracovníků členem týmu a jakou úlohu v týmu zastává. Bakalářská práce dále zkoumá vztahy mezi zdravotnickými pracovníky i jejich problémy a popisuje vzdělání, kompetence, náplň práce sester a nutričních terapeutů. Poslední část teoretické práce se zaměřuje na nutriční péči a na možnosti nutričního screeningu. Praktická část zahrnuje výsledky kvalitativního výzkumu. Na začátku byl stanoven cíl, který spočíval ve zjištění, jakým způsobem probíhá spolupráce mezi sestrami a nutričním terapeutem v rámci multidisciplinárního týmu. K cíli bylo stanoveno šest výzkumných otázek. K výzkumnému šetření byl použit polostrukturovaný rozhovor. Výzkumu se zúčastnilo 20 respondentů, 10 sester z oddělení dermatovenerologie, gastroenterologie, chirurgie, neurologie, onkologie a 10 nutričních terapeutů ze Všeobecné fakultní nemocnice v Praze. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že jak sestry, tak nutriční terapeuti vzájemně spolupracují při navrhování diety a nutriční péče pro klienta. Ve spolupráci se vyskytly problémy pouze s nutričními terapeuty, kteří pracují v centrální kuchyni a se sestrami se nesetkávají. Vzájemně spolu komunikují při zadávání diet, při zadávání přídavků pro klienta nebo v případě, když na daném oddělení chybí nutriční terapeut. Spolupráce mezi sestrami a nutričními terapeuty na oddělení byla převážně bezproblémová a obě strany se snaží vzájemně si vyjít vstříc. Sestry si u nutričních terapeutů pochvalovaly ochotu, vstřícnost a snahu najít pro klienta co nejvhodnější dietu a přídavky ve stravě. Také se jim líbí vzájemná komunikace a ochota řešit problémy u diet pro klienty. Sestry by se měly při vzájemné spolupráci zaměřit na dietní systém nemocnice, na to, jaké mají typy diet, jak objednávat stravu pro klienty pomocí nemocničního informačního systému. Také by se měly dále vzdělávat na seminářích a školeních o možnostech a novinkách v nutriční terapii. Nutriční terapeuti by měli poskytovat více informací sestrám o novinkách v nutriční péči a následně by to s nimi měli konzultovat. Obě strany by měly spolu více mezi sebou komunikovat a snažit se o celkové zlepšení vzájemných vztahů.
Vliv vysokoškolského studia v kombinované formě na vztahy v partnerství
VÁLEČKOVÁ, Soňa
Předložená bakalářská práce ,,Vliv vysokoškolského studia v kombinované formě na vztahy v partnerství" poukazuje v širších souvislostech na změny v partnerském soužití v současné době a seznamuje nás s okolnostmi, které mohou mít vliv na vývoj vztahu mezi partnery. Jednou z těchto okolností, která může převážně negativně ovlivnit partnerský vztah, je vysokoškolské studium v kombinované formě jednoho z partnerů. V České republice stále není běžnou záležitostí, aby se na pracích v domácnosti a péči o děti rovnoměrně podíleli jak žena, tak i muž. Vysokoškolské studium jednoho z partnerů, může nastolit problém v partnerském vyjednávání, jak sladit dvě pracovní (studijní) kariéry s péčí o partnerský vztah, domácnost a děti. Obecně tato situace může vést k mnoha konfliktním střetům mezi partnery, které mohou v krajním případě vyústit v rozchod nebo rozvod, protože vysokoškolské studium v kombinované formě není krátkodobou záležitostí, ale trvá tři až pět let. Podstatným faktorem k zvládnutí tohoto dlouhodobého zátěžového období pro partnerský vztah, je především rovnoměrnější rozdělení rolí mezi partnery, k čemuž je nutné přidat i vzájemné oboustranné pochopení, toleranci a podporu, bez vyvolávání zbytečných konfliktů. Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, zda jsou partnerské vztahy ovlivněny vysokoškolským studiem v kombinované formě, a zda se projeví rozdíly v dopadu na partnerské vztahy, když studuje muž nebo žena. Prvním dílčím cílem bylo zjistit, které oblasti partnerského soužití jsou nejvíce negativně ovlivněny v období vysokoškolského studia v kombinované formě jednoho z partnerů, druhým dílčím cílem bylo zjistit, zda může vlivem vysokoškolského studia v kombinované formě jednoho z partnerů dojít až k rozpadu partnerského vztahu (rozvod, rozchod). Na základě zvolených cílů byly stanoveny dvě hypotézy. První hypotéza ,,Vysokoškolské studium v kombinované formě má negativní vliv na vztahy v partnerství" a druhá hypotéza ,,Partnerský vztah je negativně ovlivněn, když studuje žena". K získání potřebných informací jsem použila kvantitativní výzkum, který byl realizován formou dotazníkového šetření. Dotazník použitý v rámci realizovaného výzkumu byl koncipován jako 19položkový a využito bylo především otázek otevřených a polozavřených (viz příloha). Výběrový soubor tvořili studenti kombinovaného studia Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, žijící v partnerském vztahu nebo manželství. Celkový počet respondentů pro zpracování hlavního výzkumu čítal 146, z toho 110 žen a 36 mužů. Závěry při srovnání odpovědí žen a mužů je nutné z tohoto důvodu vnímat s ohledem na jejich celkový poměr. Byla využita analýza kategoriálních dat a statistické zpracování údajů dotazníkového šetření bylo provedeno pomocí třídění druhého stupně. Hodnověrnost hypotéz byla testována chí kvadrát testem (viz graf 14 a 17). Výsledky dotazníkového šetření jsou prezentovány v grafech. První hypotéza ,,Vysokoškolské studium v kombinované formě má negativní vliv na vztahy v partnerství" byla potvrzena. Z výsledků vyplynulo, že v období studia došlo u respondentů v partnerském svazku k nárůstu neshod, a to především v oblasti péče o partnerský vztah a v péči o domácnost, čímž jsem zároveň získala odpověď na jeden z dílčích cílů. Druhá hypotéza ,,Partnerský vztah je negativně ovlivněn, když studuje žena" nebyla potvrzena. U obou pohlaví se vyskytují neshody v partnerském vztahu v období jejich vysokoškolského studia v kombinované formě, ale neprokázal se statisticky významný rozdíl negativního dopadu studia ženy na partnerský vztah. Diskuse je zaměřena na porovnání výsledků mého výzkumného šetření s výsledky jiných dostupných sociologických studií týkajících se podobné problematiky.
Rozhodování manažera v souvislosti s řešením konfliktů vznikajících při vedení týmů
KOVÁŘOVÁ, Hedvika
Hlavním cílem bakalářské práce je analyzovat konfliktní situace u vybraného podniku a zhodnotit rozhodování manažera daného týmu v oblasti konfliktů. Teoretická část je zaměřena na nejdůležitější témata související s konflikty - vznik, příčiny, následky a především řešení konfliktů. Praktická část je pak zaměřena na řešení konfliktů v praxi, aplikované na týmu spolupracujících lidí v oblasti služeb zákazníkům. Zjišťování probíhalo pomocí dotazníkového šetření a následnými řízenými rozhovory. Na základě tohoto šetření byl sestaven přehled nejčastěji se vyskytujících konfliktů a analyzována problémová místa v týmu, s návrhem na řešení. Bylo tak možné vyhodnotit rozhodování manažerky v oblasti řešení konfliktů, její přístup k práci a podřízeným, jejich spolupráci, vztahy na pracovišti a komunikaci.
Motivace pracovního jednání v koncepcích řízení.
ŠTENGL, Michal
Tato práce je zaměřena na hodnocení motivace pracovníků v koncepcích dvou firem, které jsem si zvolil. Vybranými firmami jsou EvoBus Bohemia, s. r. o. a firma City print. Nejprve bylo nutné vymezit teoretické okruhy daného problému pomocí vybrané odborné literatury. Na základě toho jsem stanovil metodický postup a určil hypotézy, které jsem hodnotil v závěru práce. Podle metodického postupu jsem pak analyzoval, jak ve vybraných firmách manažeři motivují svoje podřízené a jaké k tomu mají prostředky. Dále jsem zjistil, jaké nedostatky obě firmy mají a v jakém směru by mohli svojí motivaci vylepšit. Pro každou firmu jsem proto stanovil konkrétní doporučení na změnu v systému motivace.
Současné vztahy dětí a rodičů - křesťanský pohled
TALÁNOVÁ, Daniela
Bakalářská práce nabízí pohled na současné vztahy dětí a rodičů z křesťanského hlediska. Mapuje některé dílčí problémy těchto vztahů na základě dostupné křesťanské literatury a Bible. Srovnává podobnost vztahu Boha Otce a Jeho lidu se současnými vztahy dětí a rodičů. Popisuje jedinečný úkol rodičů " vést děti k víře a podobu vztahů z toho vyplývajících. Věnuje se vlivu přátel a partnerů dětí na vztahy v rodině. Pozornost obrací i na způsob volby správného povolání z pohledu křesťanské rodiny. Na příbězích lidí dokládá, že "teorie" přinášené křesťanskými autory jsou opravdu platné. Verši z Bible dokládá roli Boha Otce a nadčasovost a univerzálnost Bible jako "výchovné literatury".
Romové a soužití s nimi očima české veřejnosti – duben 2011
Červenka, Jan
V rámci svého dubnového šetření se CVVM zabývalo otázkou vzájemného soužití romské menšiny s ostatními obyvateli ČR, věnovalo se i stávajícím možnostem, které Romové mají v rámci většinové české společnosti, a zjišťovalo postoje veřejnosti k tomu, jak vláda a místní samosprávy řeší problematiku romské menšiny.
Fylogenetické analýzy myxosporeí na základě molekulárních dat
BARTOŠOVÁ, Pavla
Tato práce je zaměřena na posuzování fylogenetické pozice Myxozoa v rámci Metazoa, studium evolučních vztahů v rámci myxosporeí a výzkum kryptických druhů u některých myxosporeí na základe ribozomálních a protein-kódujících dat. Hlavní část práce byla potvrdit evoluční trendy v rámci myxosporeí založených na jednom genu pomocí jiných molekulárních markérů s cílem zjistit jestli rekonstruované vztahy odpovídají organizmální fylogenezi. To je klíčovým krokem pro budoucí řešení neshod mezi fylogenezí a taxonomií myxosporeí.
Vztah mezi členy pedagogického týmu jako determinanta volnočasových edukačních procesů
PYTLÍKOVÁ, Anna
Práce pojednává o vztazích mezi členy pedagogického týmu, kteří svým působením ovlivňují celý edukační proces. První kapitola se zaměřuje na tým z hlediska jeho charakteristiky, vývoje a stanovených cílů. Dále se věnuje spolupráci, vztahům a důvěře mezi členy pedagogického týmu. Druhá kapitola se zabývá pojmy skupinová dynamika, malá sociální skupina a především vývojovými fázemi skupiny. Třetí kapitola se soustřeďuje na vzájemnou interakci mezi malou sociální skupinou a vztahy mezi členy pedagogického týmu. Uvádí rizikové faktory, které negativně ovlivňují práci pedagogů a tím celý edukační proces. Tato kapitola zároveň objasňuje negativa vývojových fází týmu a jejich působení na skupinovou dynamiku malé skupiny.
Vztah k jiným národnostem II
Procházková, Klára
Prosincové šetření CVVM zjišťovalo vztah Čechů k jiným národům a národnostem.Bylo vybráno 24 národností, které respondenti hodnotili na sedmibodové škále podle přízně k nim.
Vztah k jiným národnostem I
Procházková, Klára
V prosincovém šetření CVVM byl zjišťován postoj občanů ČR k vybraným národnostem žijícím na našem území. Dále se respondenti vyjadřovali k tomu, jak by se měli cizinci žijící u nás přizpůsobit místní kultuře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 150 záznamů.   začátekpředchozí139 - 148další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.