Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dendrologická naučná stezka v Národním parku Podyjí a její začlenění do stávající sítě turistických tras
Šlechtová, Hana ; Kuneš, Ivan (vedoucí práce)
Tato diplomové práce se zabývá vytvořením dendrologické naučné stezky a jejím začleněním do stávající sítě turistických tras. K navržení trasy naučné stezky bylo zvoleno území Národního parku Podyjí a to lokalita Lesná Ledové sluje. Práce se dále zabývá průzkumem biotopů a dřevin na tomto území. Podle jejich umístění v terénu podél stezky, byla navržena jednotlivá zastavení. Téma samotných zastavení tvoří grafické a textové přílohy k jednotlivým dřevinám a jejich významu v biotopech Národního parku. Byly provedeny grafické návrhy všech informačních tabulí. Tyto jsou prezentovány jako samostatné výstupy naučné stezky. Diplomová práce se zabývá průzkumem již stávající sítě turistických tras v lokalizovaném území. Nabízí možnosti turistů využití navrhované naučné stezky v celkovém zhodnocení atraktivních turistických cílů Národního parku Podyjí. Na území národního parku byly průzkumem šetřeny již existující naučné stezky. Předmětem šetření byla tematika, délka a návrhy informačních tabulí.
Využití městské zeleně pro výuku předmětů s přírodovědnou, lesnickou a environmentální tematikou
Šlechta, Rostislav ; Kuneš, Ivan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce si klade za cíl vytvořit koncepci využití parků městské zeleně ve městě Znojmě pro výuku předmětů s biologickou, lesnickou a environmentální tematikou. Provést základní přehled dřevin vybrané vhodné plochy městské zeleně; určit cílovou skupinu žáků a navrhnout téma terénní výuky v souladu s náplní osnov vyučovaných předmětů. Vybrat vhodnou, bezpečnou exkurzní trasu, vypracovat stručný výukový materiál pro pedagogy a navrhnout způsob ověření účelnosti terénní výuky.
Lesní pedagogika ve vybraných okresech České republiky - analýza současného stavu
Marková, Dana ; Riedl, Marcel (vedoucí práce) ; Stolariková, Radka (oponent)
Tato diplomová práce se týká analýzy současného stavu lesní pedagogiky ve vybraných okresech, a to konkrétně v okresech Beroun, Kladno, Mělník, Praha - východ, Praha - západ a Rakovník, a zjištění, zda jsou pracovníci základních škol informováni o lesní pedagogice jako druhu environmentálního vzdělávání. Dále pak bylo cílem zjistit, pro jakou skupinu by bylo využití lesní pedagogiky nejžádanější a zda je dostatek proškolených lesních pedagogů. Na základě zjištění pak případně navrhnout možnosti zlepšení komunikace mezi subjekty zabývajícími se lesní pedagogikou a veřejností.
Příroda jako vzdělávací prostředí pro děti předškolního věku
RIEDLOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se věnuje přírodě jako místu možného vzdělávacího prostředí pro děti předškolního věku. Teoretická část se zaměřuje na kurikulární dokumenty týkající se legislativního ukotvení předškolní výchovy v ČR, popisuje vývoj dítěte v předškolním věku, utváření jeho vztahu k přírodě, zabývá se také lesní pedagogikou a lesními mateřskými školami. Praktická část se zaměřuje na rodiče, kteří umisťují své děti do lesních mateřských škol, na jejich motivy využít tuto alternativu v předškolním vzdělávání, jejich spokojenost se vzděláváním dětí v přírodním prostředí, přičemž je tak zároveň nabídnuta pomoc ostatním rodičům v rozhodování se, kam své dítě předškolního věku umístit.
Aplikace lesní pedagogiky v didaktickém programu ,,Stezka korunami stromů"
ŘÍDELOVÁ, Vlasta
ANOTACE Bakalářské práce představuje didaktický program, který umožní učitelům základních škol prostřednictvím výuky v terénu naplňovat cíle vybraných vzdělávacích oblastí Rámcového vzdělávacího programu a rozvíjet u žáků klíčové kompetence základního vzdělávání. Cílovou skupinou jsou žáci 1. stupně ZŠ. Prostředkem k plnění cílů je lesní pedagogika. Práce podává informace o prostředí, v němž se program odehrává, zabývá se profesí lesního pedagoga, lesní pedagogikou v ČR, jejími metodami a cíli. Popisuje vazby mezi Rámcovým vzdělávacím programem, lesní pedagogikou a didaktickým programem. Především však detailně popisuje strukturu didaktického programu, veškeré jeho prvky a jasně specifikuje metodiku práce všech zúčastněných subjektů programu.
Lesní pedagogika
RANDOVÁ, Anna
Cílem této bakalářské práce je doložit význam environmentální výchovy a i lesní pedagogiky pro rozvoj dětského vnímání. Teoretická část se zaměřuje na zpracování informací o zapojení environmentální výchovy do školních vzdělávacích programů mateřských škol, seznámení s pojmem ?lesní pedagogika? (v ČR i ve světě), jejím cílem a zaměřením. Dále pak jsou zde zpracovány poznatky o lesních mateřských školách, rovněž v české republice i v zahraničí. Vlastní praktická činnost obsahuje návrh vypracovaných aktivit lesní pedagogiky dle ročních období pro třídu mateřské školy a jejich realizaci. V práci je vyhodnocen jejich přínos pro rozvoj dětského vnímání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.