|
Vývojové trendy evropského fotbalu - analýza postupného útoku
Popelka, Vít ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název: Vývojové trendy evropského fotbalu - analýza postupného útoku Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je zmapovat moderní trendy současného fotbalu. Na základě sledování předních hráčů a mužstev evropského fotbalu, v našem případě jsou to mužstva Švýcarska a Španělska, zanalyzovat útočný systém postupného útoku v jednotlivých zápasech sledovaných týmů. Na základě zjištěných údajů vyhodnotit úspěšnost postupného útoku, jak si stojí v porovnání s ostatními útočnými systémy, jak je tento systém využíván v jednotlivých zápasech, jaké nároky klade na týmové a individuální požadavky hráčů. Následně na těchto základech vyhodnotit jednotlivé modelové situace, které vedou k úspěšnému překonání obrany a z těchto modelů vyvodit závěry do tréninkového procesu pro trenérskou praxi. Metody: V této práci byla použita metoda nepřímého pozorování vybraných zápasů, které jsem měl k dispozici díky pořízenému videozáznamu. Postupný útok bude sledován v několika kategoriích a bude pečlivě analyzován z kvalitativního i z kvantitativního hlediska. Na základě těchto analýz a rozborů, budou vypracována cvičení, která lze použít v tréninkovém procesu. Výsledky: Výsledky ukazují, jaké zastoupení má vedení akce pomocí postupného útoku v dnešním fotbale, jakou má úspěšnost, průběh, náročnost. Dále ukazují, jaké jsou...
|
|
Analýza rychlého protiútoku na MS 2014 v Brazílii
Hvižď, Leoš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název práce: Analýza rychlého protiútoku na MS 2014 v Brazílii Cíle práce: Úlohou práce je analyzovat všechny vstřelené branky, kterých bylo dosaženo na Mistrovství světa v roce 2014. Celkem bylo odehráno 64 utkání. Sledováni budou hráči v útočných i obranných činnostech, zejména při rychlém protiútoku zakončeným brankou. Cílem je důkladný rozbor všech rychlých protiútoků z kvalitativního i kvantitativního hlediska, zejména místo založení, doba realizace útoku a počet zapojených hráčů. V neposlední řadě zakreslit všechny branky z rychlého protiútoku, popsat akce a nalézt hlavní chyby. Metody práce: Základní metoda, která je použita pro získání dat o vstřelených gólech, je metoda nepřímého pozorování. Úspěšně zakončené protiútoky jsou analyzovány ze dvou hledisek, a to z hlediska kvantity a kvality. První jmenovaná analýza se zaměřuje na formy útoků, techniky střelby, počtu zapojených bránících a útočících hráčů. Kvalitativní výzkum se zaměřuje na rozbor vstřelených gólu po rychlém protiútoku. Následně jsou tyto situace zakresleny, popsány a mohou sloužit jako určitý model do tréninkového procesu. Některá důležitá data jsou také získána z tabulek internetových zdrojů. Výsledky práce: Výsledkem práce jsou tabulková a grafická vyhodnocení všech branek, které na tomto světovém šampionátu padly, s...
|
|
Assessment centrum - skupinové úlohy
Mikesková, Martina ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Michalík, David (oponent)
Předmětem předložené práce je assessment centrum jako metoda využívaná v personálně - psychologické praxi. V teoretické části práce je věnována pozornost základním charakteristikám metody assessment centra - je zde uveden přehled definic a směrnic, které vymezují a upravují assessment centrum po jeho obsahové a realizační stránce. Popsán je také postup tvorby assessment centra a proces volby dílčích metod (rozhovor, testové metody, modelové situace atd.), které assessment centrum tvoří. Podrobněji se zabýváme charakterem dílčích metod assessment centra a možností aplikace jejich diagnostických výstupů. V samostatné kapitole věnujeme zvláštní pozornost problematice modelových situací a skupinových úloh. Zmíněny jsou také sociálně - psychologické aspekty assessment centra a dále pak jeho kulturní a interkulturní rozměr. Empirickou část práce tvoří popis a analýza konkrétního realizovaného assessment centra, ze které pak vychází návrh řešení pro jeho optimalizaci. Klíčová slova assessment centrum modelové situace skupinové úlohy
|
|
Design assessment centra
Buráňová, Pavla
Bakalářská práce se zabývá tvorbou nové metodiky pro testování uchazečů o stáž v dobrovolnické studentské organizaci AIESEC. Na základě analýzy dokumentů následované rozhovory se současnými i bývalými členy AIESEC byly identifikovány a popsány kompetence ideálního člena organizace, následně byl sestaven kompetenční model. Pro assessment centrum byly navrženy modelové situace, sestaven harmonogram akce a proběhlo zaškolení hodnotitelů. Design assessment centra byl poté otestován během 7 sezení na celkovém počtu 41 účastníků, z toho 12 mužů a 29 žen ve věku od 19 do 24 let. Během realizace assessment centra byla měřena i jeho souběžná validita s částí psychologického inventáře NEO-PI-R. Byly prokázány středně silné korelace, nicméně nebylo doporučeno assessment centrum touto metodou nahradit. Navržený design assessment centra byl diskutován s ohledem na budoucí využití v organizaci, byla popsána omezení a stanovena doporučení.
|
|
Assessment centrum
Kapešová, Aneta ; Řepová, Helena (vedoucí práce) ; Trachta, Václav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je představit metodu assessment centra jako moderní nástroj výběrového řízení. V práci jsou zpracovány materiály na teoretické úrovni, které jsou podkladem pro ověření důležitosti hodnocení lidských zdrojů organizace. V teoretické části jsou popsány a vysvětleny specifika metody assessment centra. V praktické části je navržena nová forma assessment centra na konkrétní pracovní pozici, jsou zde aplikovány poznatky z teorie. Výstupem praktické části je její zhodnocení odborníkem.
|
|
Analýza rychlého protiútoku na MS 2014 v Brazílii
Hvižď, Leoš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název práce: Analýza rychlého protiútoku na MS 2014 v Brazílii Cíle práce: Úlohou práce je analyzovat všechny vstřelené branky, kterých bylo dosaženo na Mistrovství světa v roce 2014. Celkem bylo odehráno 64 utkání. Sledováni budou hráči v útočných i obranných činnostech, zejména při rychlém protiútoku zakončeným brankou. Cílem je důkladný rozbor všech rychlých protiútoků z kvalitativního i kvantitativního hlediska, zejména místo založení, doba realizace útoku a počet zapojených hráčů. V neposlední řadě zakreslit všechny branky z rychlého protiútoku, popsat akce a nalézt hlavní chyby. Metody práce: Základní metoda, která je použita pro získání dat o vstřelených gólech, je metoda nepřímého pozorování. Úspěšně zakončené protiútoky jsou analyzovány ze dvou hledisek, a to z hlediska kvantity a kvality. První jmenovaná analýza se zaměřuje na formy útoků, techniky střelby, počtu zapojených bránících a útočících hráčů. Kvalitativní výzkum se zaměřuje na rozbor vstřelených gólu po rychlém protiútoku. Následně jsou tyto situace zakresleny, popsány a mohou sloužit jako určitý model do tréninkového procesu. Některá důležitá data jsou také získána z tabulek internetových zdrojů. Výsledky práce: Výsledkem práce jsou tabulková a grafická vyhodnocení všech branek, které na tomto světovém šampionátu padly, s...
|
|
Postoje vysokoškolských studentů k akademickému podvádění - analýza modelových situací.
ŽALUD, Jakub
Bakalářská práce se zabývá postoji vysokoškolských studentů k akademickému podvádění. Zaměřuje se zejména na samotné postoje studentů a na důvody k těmto postojům. Teoretická část obsahuje pojmy spojené s akademickým podváděním z důvodu lepší orientace v této problematice. V empirické části bylo zkoumáno, jaký postoj mají vysokoškolští studenti k akademickému podvádění. Výzkumný soubor tvořilo 6 respondentů, jednalo se o aktuálně studující vysokoškolské studenty. Z výzkumu vyplývá, že postoje respondentů k akademickému podvádění jsou značně nehomogenní. Důvodem je například rozdílná osobní zkušenost, jistá nepřijatelnost podvádění na základě obecně platných školních norem či samotná osobnost respondenta. Určitá shoda v postoji se mezi respondenty objevuje zejména u situací, které respondenti mají tendenci hodnotit jako závažnější (krádež, zrada důvěry, či krádež duševního vlastnictví). Taktéž se u respondentů objevuje tendence stavět se mírněji k akademickému podvádění, které považují za běžné.
|
|
Assessment Center-Skupinové úlohy
Beer, Pavel ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Bahbouh, Radvan (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice skupinových úloh v assessment centrech. Teoretická část nabízí pohled na základní charakteristiky metody assessment centra, popisuje proces projektování a realizace a podrobněji pojednává o problematice modelových situací a skupinových úloh. Empirická část se soustředí na souvislosti aktivity účastníků během skupinových úloh, jejich osobnostních charakteristik a zkušenosti s metodou assessment centra. Klíčová slova: assessment centrum modelové situace skupinové úlohy
|
|
Vývojové trendy evropského fotbalu - analýza postupného útoku
Popelka, Vít ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název: Vývojové trendy evropského fotbalu - analýza postupného útoku Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je zmapovat moderní trendy současného fotbalu. Na základě sledování předních hráčů a mužstev evropského fotbalu, v našem případě jsou to mužstva Švýcarska a Španělska, zanalyzovat útočný systém postupného útoku v jednotlivých zápasech sledovaných týmů. Na základě zjištěných údajů vyhodnotit úspěšnost postupného útoku, jak si stojí v porovnání s ostatními útočnými systémy, jak je tento systém využíván v jednotlivých zápasech, jaké nároky klade na týmové a individuální požadavky hráčů. Následně na těchto základech vyhodnotit jednotlivé modelové situace, které vedou k úspěšnému překonání obrany a z těchto modelů vyvodit závěry do tréninkového procesu pro trenérskou praxi. Metody: V této práci byla použita metoda nepřímého pozorování vybraných zápasů, které jsem měl k dispozici díky pořízenému videozáznamu. Postupný útok bude sledován v několika kategoriích a bude pečlivě analyzován z kvalitativního i z kvantitativního hlediska. Na základě těchto analýz a rozborů, budou vypracována cvičení, která lze použít v tréninkovém procesu. Výsledky: Výsledky ukazují, jaké zastoupení má vedení akce pomocí postupného útoku v dnešním fotbale, jakou má úspěšnost, průběh, náročnost. Dále ukazují, jaké jsou...
|
|
Assessment centrum - skupinové úlohy
Mikesková, Martina ; Wagnerová, Irena (vedoucí práce) ; Michalík, David (oponent)
Předmětem předložené práce je assessment centrum jako metoda využívaná v personálně - psychologické praxi. V teoretické části práce je věnována pozornost základním charakteristikám metody assessment centra - je zde uveden přehled definic a směrnic, které vymezují a upravují assessment centrum po jeho obsahové a realizační stránce. Popsán je také postup tvorby assessment centra a proces volby dílčích metod (rozhovor, testové metody, modelové situace atd.), které assessment centrum tvoří. Podrobněji se zabýváme charakterem dílčích metod assessment centra a možností aplikace jejich diagnostických výstupů. V samostatné kapitole věnujeme zvláštní pozornost problematice modelových situací a skupinových úloh. Zmíněny jsou také sociálně - psychologické aspekty assessment centra a dále pak jeho kulturní a interkulturní rozměr. Empirickou část práce tvoří popis a analýza konkrétního realizovaného assessment centra, ze které pak vychází návrh řešení pro jeho optimalizaci. Klíčová slova assessment centrum modelové situace skupinové úlohy
|