Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Materiálový model mechanické odezvy čerstvého dřeva
Berezjuk, Rostislav
Bakalářská práce se věnuje navrhnutí vhodného materiálového modelu aplikovatelného ve výpočtech pomocí metody konečných prvků (MKP) v prostředí ANSYS. Tento materiálový model je použit v simulacích chování zkušebního bukového vzorku v tlaku podél i napříč dřevních vláken. Výsledky modelu jsou porovnány s experimentálními daty, přičemž model dosahuje ve všech směrech odchylky v rozmezí 3 – 4 %. Práce se taktéž zabývá zkoumáním závislostí fyzikálních i mechanických vlastností buku v čerstvém stavu, přičemž nebyla prokázána závislost mezi hustotou a ostatními vlastnostmi. Naopak Pearsonův korelační koeficient mezi modulem pružnosti a mezí pevnosti vychází v radiálním směru 0,76 a v tangenciálním směru dokonce 0,92.
Statická analýza splitboardu
Šimek, Matěj
Tato bakalářská práce řeší problematiku zimního sjezdového vybavení se zaměřením na snowboardovou konstrukci, ze které se bude vycházet při budoucí konstrukci splitboardu. Jsou vyrobeny jsou tři sady vzorků zjednodušeného dřevěného jádra v různé materiálové skladbě, které jsou testovány ve 3bodém ohybu a pomocí měření vlastních frekvencí jsou stanoveny torzní a ohybové módy. Jedna sada vzorků má na horní a spodní ploše umístěnu skelnou výztuž. Dále je ve 3bodém ohybu provedena zkouška na vzorcích stejné biaxiální skelné tkaniny s orientací vláken ±45°, která je ve čtyřech vrstvách uložena v epoxidové matrici. V programu Ansys Workbench, který pracuje na metodě konečných prvků, jsou provedeny numerické simulace napodobující experimentální měření fyzických vzorků. Vyhodnocená experimentální měření slouží pro validaci sestaveného numerického materiálového modelu. Po úspěšné validaci jsou provedeny what-if analýzy.
Význam pěchovací zkoušky pro numerickou simulaci tvářecích procesů
Tinka, Petr ; Dohnal, Ivo (oponent) ; Řiháček, Jan (vedoucí práce)
Práce se předně zabývá tvorbou materiálového modelu pro numerickou simulaci s využitím pěchovací zkoušky, a to pro ocel 17 240, na kterou byla nanesena vrstva maziva Delta 144. Ze získaných hodnot sily a dráhy se vytvořil materiálový model, který slouží k charakterizování materiálu pro numerickou simulaci. Simulace probíhala v programu ANSYS Workbench 19.0. Z ní se získá závislost síly na dráze, která slouží k porovnání s pěchovací zkouškou. Ze srovnání vyšlo, že hodnoty příliš neodlišují a je možné tento materiálový model používat pro numerické simulace.
Nelineární analýza železobetonových konstrukcí
Král, Petr ; Salajka, Vlastislav (oponent) ; Hradil, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je provedení a vyhodnocení nelineárních analýz trámů, jež budou namáhány čtyřbodovým ohybem. Nelineární analýza bude provedena a vyhodnocena na třech modelech trámu, z nichž první bude z prostého betonu, druhý z železobetonu s výztuží umístěnou v oblasti tahových napětí a třetí z železobetonu s výztuží umístěnou v oblastech tahových a tlakových napětí. Obsahem práce bude vytvoření vhodných MKP modelů, provedení nelineárních výpočtů s použitím materiálového modelu z knihovny nelineárních materiálových modelů multiPlas v programovém prostředí výpočetního systému ANSYS a následné vyhodnocení výsledků. Vyhodnocení výsledků bude sestávat ze zhodnocení nelineárních analýz trámů a ze zhodnocení analýz trámů dle normy ČSN EN 1992 – 1 – 1 bez výztuže a s výztuží v daných variantách, dále ze srovnání nelineárních analýz trámů s analýzami trámů dle normy ČSN EN 1992 – 1 – 1 a nakonec ze zhodnocení podmínky plasticity, jež bude aplikována na trámy.
Analýza sendvičových struktur metodou konečných prvků
Bucňák, Ondřej ; Schoř, Pavel (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na rozbor materiálového modelu jádra sendvičových struktur. Chování sendvičového jádra je simulováno pomocí metody konečných prvků (MKP) v programech MSC.Patran/Nastran. První část se věnuje popisu vlastností sendvičových struktur a jeho částí. Jsou zde uvedeny příklady uplatnění sendvičových struktur. Další část popisuje základní materiálové modely. V poslední části je provedena MKP analýza materiálového modelu pěnového jádra sendviče a porovnání výsledků se zkouškou čtyřbodového ohybu.
Porovnání dvou alternativ zajištění hluboké stavební jámy
Krejzar, Vojtěch ; Miča, Lumír (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na numerické modelování pažení 30 m hluboké stavební jámy metodou MKP. Jáma je umístěna v lokalitě Luzern, Švýcarsko. V geologickém podloží se zde nachází vzhledem ke konstrukci nepříznivě ukloněné vrstvy pískovců a nekvalitních siltovců a prachovců, z nichž jedna tvoří potenciální nebezpečnou smykovou plochu. V rámci práce jsou srovnány 2 alternativy řešení: Alternativa A - kombinace kotvené pilotové stěny a stříkaného betonu, provedeného ve spodní úrovni jámy, Alternativa B - kotvená pilotová stěna provedená průběžně v celé výšce jámy. Obsahem je popis řešení matematického modelu, volba vstupních parametrů materiálového modelu zeminy a strukturních prvků, definování etap výstavby a predikce deformací konstrukce. Matematický model je vytvořen za použití softwaru PLAXIS 2D.
Výpočtové modelování vlivu geometrie a modelu materiálu na kmitání lidských hlasivek
Michálek, Mojmír Cyril ; Hájek, Petr (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na průzkum existujících modelů geometrie a modelů materiálových vlastností lidských hlasivek. Její snahou je shromáždit a utřídit informace tak, aby vznikl přehled používaných geometrií a vlastností materiálu. Dále je pak pomocí modální analýzy zkoumán vliv modulu pružnosti v tahu jednotlivých vrstev hlasivek na vlastní frekvence. Tato analýza je provedena pro jeden prostorový (3D) a dva rovinné (2D) modely geometrie.
Car Door Handle FEM Model Creation and Validation for Crash Simulations
Raffai, Peter ; Korouš, Jan (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this master’s thesis was to create a component model of a door handle stiffener used by the Volkswagen concern, which can be used for crash computations. Also to tune its parameters the way, its behavior corresponds the most to the real part’s. In the theoretical part the current regulations of the Euro NCAP are presented, concerning the testing and evaluation of the passive safety of new vehicles. Attention is focused on the evaluation of the side impact barrier tests, where the effect of the door handle stiffener’s damage is reflected the most. Shown are the reasons for the effort to simulate the real behavior of the stiffener, the factors, which initialized the born of the studied problem. The practical part starts with the creation of the FEM mesh of the part based on its 3D CAD model, also describes the requirements for the mesh quality, as well as the used tools and methods. Further on investigated are the characters of real damages of the door handle area during side impacts, based on which the component tests are proposed for the validation of the simulation model. Experimental research consists of the stiffener’s testing for simple bend and twist loads, three specimens each. After the execution of the tests the results get compared with the corresponding simulations. Modifications are made on the model according to the acquired results: refinement of the FEM mesh, new material model usage with failure for shell elements and definition of real material characteristics for the used thermoplastics. The latest obtained simulation dependencies are compared with the measured values again, the results are evaluated at last.
Návrh demonstrátoru konstrukce z kompozitních materiálů pro kalibraci simulace pohlcení energie
Bucňák, Ondřej ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na návrh zmenšeného demonstrátora trupu letounu z kompozitní konstrukce. První část se zabývá popisem kompozitních materiálů a materiálových modelů. Navrženy byly dva typy konstrukcí demonstrátorů, které byly podrobeny pádové zkoušce. Výsledky zkoušky byly porovnány se simulací. Nakonec byla provedena kalibrace MKP modelů.
Numerická analýza stability pažící konstrukce v soudržných zeminách
Fejfarová, Aneta ; Račanský, Václav (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá numerickým modelováním stavební jámy pomocí metody konečných prvků v programu Plaxis 2D. Trojnásobně kotvená pažící stěna je založená v málo propustných soudržných zeminách. V teoretické části práce je popsána ztráta stability, typy výpočtů a materiálový model (Hardenig soil model používaný v matematickém modelu). Praktická část se zabývá vytvořením matematického modelu stavební jámy. Konkrétně se zaměřuje na první mezní stav. Součástí práce je vyhodnocení stupně stability v čase, pórových tlaků a kritických smykových ploch.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.