|
Public relations v divadle
Vahalová, Lenka ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; SULŽENKO, Jiří (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zmapování a utřídění dostupných informací
k tématu Public Relations v divadle. Práce je rozdělena na dvě základní části - teoretickou a praktickou.
V teoretické části je pozornost zaměřena především na obsah Public Relations, dále na komunikaci jako nedílnou součást PR, nové trendy, druhy sdělení a komunikační prostředky. Součástí teoretické části je i historie Public Relations, primárně kolébka PR - Spojené státy americké.
Praktická část nás zavede do dvou konkrétních divadel. Tím prvním je příspěvková organizace - Švandovo divadlo na Smíchově v Praze, a tím druhým je společnost s ručením omezeným - Studio DVA, taktéž v hlavním městě. Celou praktickou část doplní komunikace s médii a novináři, kde byl můj primární zájem zaměřen na to, jak média a novináři hodnotí stávající "divadelní servis". Co dělají divadla při komunikaci s médií správně, a co by mohla naopak zlepšit.
V celé práci je průběžně uvedeno mnoho inspirativních příkladů z praxe, ať už z historie či současnosti.
|
|
Podpora kultury ve vysílání českých celoplošných rozhlasových stanic
Vahalová, Lenka ; Ježek, Vlastimil (vedoucí práce) ; Pittermann, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje podpoře kultury českými celoplošnými rozhlasovými stanicemi.
K podrobnějšímu zkoumání jich bylo vybráno celkem šest, z toho tři veřejnoprávní a tři soukromoprávní. Konkrétně se jedná o Český rozhlas 1 Radiožurnál, Český rozhlas 2 Praha a Český rozhlas 3 Vltava. Z komerčních stanic byly vybrány: rádio Impuls, rádio Frekvence 1 a rádio Evropa 2.
V úvodu práce bude nejprve popsáno, co jsou to veřejnoprávní a co soukromoprávní rozhlasové stanice a jaký je rozdíl mezi regionální, multiregionální a celoplošnou rozhlasovou stanicí.
Hlavním cílem práce je zjistit, jakým způsobem se každá z vybraných celoplošných rozhlasových stanic ve svém éteru věnuje kultuře a jak ji nejlépe oslovit v případě zájmu o mediální podporu vybraného kulturního projektu.
Mimo to se bude práce podrobně věnovat každé z českých celoplošných rozhlasových stanic zvlášť. Zaměřím se na hlavní cílovou skupinu, na konkrétní možnosti podpory kulturního projektu v éteru a také na to, jak žádat o mediální spolupráci.
Práce na téma Podpora kultury českými celoplošnými rozhlasovými stanicemi čtenářům přiblíží současný stav v těchto stanicích a může jim pomoci
při výběru vhodného mediálního partnera pro jejich kulturní projekt.
|