Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávací systém na tanečních konzervatořích ve Francii
Kalousková, Hana ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zmapování vzdělávacího systému Francie. Zvláštní pozornost je věnována tanečnímu školství a vzdělávání tanečních pedagogů. Cílem práce je také porovnání tohoto specifického systému s českým vzděláváním. Celá práce je rozdělena do tří částí. V první se věnuji výhradně současnému francouzskému vzdělávacímu systému. Uvádím významné zákony, které upravují jeho nynější podobu a všeobecnou organizaci. Dále se pozastavuji nad zásadním vzdělávacím bodem francouzského školství, kterým je baccalauréat, státní maturitní zkouška. Další kapitolu tvoří analýza současného vzdělávacího systému tanečního školství Francie. Věnuji se jak poloprofesionální úrovni vzdělávání, zajišťovanou Conservatoire a rayonnement régional a Conservatoire a rayonnement départemental, tak především vzdělávacím institucím, které vychovávají budoucí taneční profesionály. Důležitým momentem pro francouzské taneční školství byl vznik diplomu DNSP, který zajišťuje ochranu profese tanečníka a informovanost veřejnosti o této profesi. Podrobněji zmiňuji podmínky pro studium pedagogiky tance a získání státního diplomu profesor tance, který je pro výuku na francouzských tanečních školách nezbytný. Druhá část práce je zaměřena na vzdělávací systém České republiky. Přes významné historické momenty a jeho současnou podobu se dostávám k tanečnímu školství, které na amatérské úrovni zajišťují základní umělecké školy, a pozornost samozřejmě věnuji českému profesionálnímu tanečnímu školství. V poslední části se snažím oba zmíněné systémy porovnat, vyzdvihnout klady, upozornit na zápory a především identifikovat možné kroky, které by přispěly k vybudování ideálního vzdělávacího systému tanečního školství.
Scénická praxe moderního tance (4.-6 .roč.konzervatoře)
Kalousková, Hana ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Záměrem mé práce je průzkum v oblasti scénické praxe moderního tance. Celá práce je rozdělena do čtyř kapitol. V té první se zabývám předmětem scénické praxe všeobecně, tak, jak je jednotlivými subjekty chápán. V další kapitole věnuji pozornost osobnosti pedagoga v průběhu výuky scénické praxe. V následující kapitole se pozastavuji nad systémem výuky scénické praxe moderního tance na tanečních konzervatoří, přičemž se objekty mého zájmu stali TCP a TK. V poslední, čtvrté kapitole, se věnuji problematice školních souborů. Nejprve hodnotím existenci a členství v těchto institucích obecně, poté se zaměřuji na tři současné pražské soubory konkrétněji. Popisuji tedy Balet Praha Junior, Baby Balet Praha a Bohemia Balet, přičemž se snažím objasnit historický kontext jejich vzniku. Posléze se zaměřuji na repertoár a okolnosti jeho výběru a tvorby, typy představení a uměleckých produkcí, které soubory zajišťují, a snažím se také nahlédnout do běžného týdenního plánu člena školního souboru. V poslední podkapitole se zabývám frekvencí uměleckých akcí uvedenými soubory v sezónách 2005/06 a 2006/07. V samotném závěru práce se nachází obrazová příloha, kde uvádím fotografie vybraných choreografií v podání TCP a TK a jejich studentů, koncentrovaných do školních souborů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.