Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesní kompetence učitelů v předškolním vzdělávání - profilace v konceptu Reggio Emilia perspektivou učitelů ve frankofonní části Švýcarska
Gančarčík, Tereza ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Ristić, Petra (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání kompetencí pedagogů, na preprimárním vzdělávacím stupni, v instituci, která je inspirovaná Reggio Emilia pedagogikou, a v klasických institucích ve frankofonní oblasti Švýcarska. Práce si klade za cíl prozkoumat a analyzovat, jakými kompetencemi disponují učitelé v Reggio Emilia inspired zařízení (Švýcarsko). Teoretická část práce definuje teoretická východiska klasifikace a kompetencí učitele pro děti ve věku od čtyř do šesti let ve frankofonním Švýcarsku, kompetenční rámec předškolního pedagoga v českém pojetí a klíčové charakteristiky inovativního pedagogického směru Reggio Emilia a profesní kompetence pedagogů působících v Reggio Emilia vzdělávacích institucích. Následně představuje komparaci kompetencí učitelů ve švýcarském a českém vzdělávacím systému a v Reggio Emilia přístupu. Empirická část práce zkoumá kompetenční rámec učitele pracujícího s věkovou skupinou dětí od čtyř do šesti let ve škole, která se řídí konceptem Reggio Emilia pedagogiky (Švýcarsko) a povědomí učitelů v klasických školách (Švýcarsko, kanton Vaud) o Reggio Emilia pedagogice. Výzkum využil sběru dat pomocí dvou dotazníků vlastní konstrukce. Data z dotazníku byla kódována. Výsledky šetření ukázaly, jakými kompetencemi disponují učitelé ve škole, která se řídí Reggio Emilia...
Rozvoj kompetencí dětí v předškolním věku v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví v mateřské škole
Gančarčik, Tereza ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice bezpečnosti a ochrany zdraví u dětí v předškolním věku. Práce si klade za cíl zmapovat problematiku zdraví a bezpečného chování v pojetí předškolního vzdělávání a na základě teoretických východisek, která jsou důležitá pro výzkumné šetření, zjistit kompetence českých dětí žijících ve francouzsky mluvící části Švýcarska, v kantonu Ženeva. Teoretická část zpracovává problematiku výchovy ke zdraví a k bezpečnému chování v pojetí českého Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (MŠMT, 2021) a Plan d'étude (vzdělávací program pro předškolní vzdělávání ve francouzsky mluvící části Švýcarska). Dále vymezuje pojem zdraví a bezpečnost ve vzdělávání a vývojová specifika dítěte v předškolním věku, která jsou důležitá pro jeho rozvoj ve sledované oblasti. Poslední kapitola teoretické části práce mapuje rizika, která hrozí dětem v předškolním věku a spolu s tím i didaktické materiály, které se problematikou zabývají a jsou české a švýcarské provenience Praktická část je založena na výzkumném šetření v České škole bez hranic Ženeva (Švýcarsko). Empirické šetření bylo realizováno formou akčního výzkumu. V rámci pretestu bylo využito evaluačního nástroje pro zhodnocení kompetencí dětí z výzkumného vzorku v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví Lagris. Na...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.