Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 231 záznamů.  začátekpředchozí73 - 82dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Letecké motory pro letouny do 2000 kg
Loutocký, Jiří ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce byla vytvořena jako databáze certifikovaných leteckých motorů pro letouny o váze 450 - 2000 kg. Je rozdělena do několika částí zabývajících se různým pojetím zpracování. V první části jsou uvedeni přední světoví výrobci a popis jimi vyráběných motorů. Druhá část grafickou formou rozděluje všechny nalezené motory vybraných výrobců podle způsobu dopravy paliva do spalovacího prostoru a plnicího tlaku. Třetí část porovnává motory řádově stejného výkonu (kategorie 100, 200 a 300 koňských sil). A to jak formou tabulky, tak graficky. Poslední úsek je věnován výběru nejvhodnějšího motoru podle zvoleného kritéria. Tím byl řádový výkon dle rozdělení v třetí části.
Využitelnost civilních antikolizních systémů bezpilotními prostředky
Batelka, Marek ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato práce vysvětluje dnešní a budoucí technologie systémů k zabránění kolize letadel ve vzduchu a jejich aplikaci pro bezpilotní prostředky. První část práce popisuje bezpilotní prostředky a jejich kategorizaci. Další část se věnuje legislativním požadavkům na jejich provoz. Hlavní část práce se zabývá systémy TCAS, ADS-B, FLARM a dalšími, které jsou v dnešní době využívány v civilním letectví jako hlavní technologie pro zabránění srážky. Poslední část popisuje UAV systémy se zaměřením na samotné snímače používané v systémech bezpilotních prostředků pro vyhnutí se kolizi. Celá práce řeší problematiku vývoje protisrážkových systémů a shrnuje současné technologie s výhledem možných uplatnění v blízké budoucnosti.
Problematika zavádění Continuous descent approach a jejich dopad na kapacitu vzdušného prostoru
Zouhar, Jakub ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na postup přiblížení k letišti technikou continuous descent approach a vliv postupu na kapacitu vzdušného prostoru. První část práce je věnována teoretickému popisu postupu a zhodnocení současné situace zavádění continuous descent approach na evropských letištích. Dopad na kapacitu vzdušného prostoru je demonstrován podrobnou analýzou aplikace postupu v prostředí letiště Praha – Ruzyně. Cílem analýzy je definování kritických oblastí, které musí být před trvalým zavedením postupu vyřešeny. V dalších kapitolách jsou představena možná řešení konfliktních míst v nynějších provozních podmínkách a po zavedení konceptu 4D trajektorie. Poslední část je zaměřena na aplikaci continuous descent approach na letišti Praha – Ruzyně po vybudování paralelní vzletové a přistávací dráhy.
Letecká meteorologická data
Tarasovičová, Nikola ; Krška, Karel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce zdůrazňuje význam leteckých meteorologických dat pro plánování letu a strategické rozhodování za letu. Popisuje konvenční způsoby získávání meteorologických dat, a to před letem i během letu. Poskytuje přehled alternativních možností získávání informací o stavu počasí. Diplomová práce srovnává způsoby zobrazení nebezpečných meteorologických jevů - bouřek, turbulence a námrazy - v rámci popsaných komerčních produktů.
Analýza toků a objemů letecké dopravy v ČR
Niče, Tomáš ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou toků a objemů letecké dopravy v rámci České Republiky s uvážením vnitrostátní a mezinárodní dopravy. Dále charakterizuje faktory, které ovlivňují přepravní výkony v letecké dopravě. Na závěr je i popsaný předpokládaný vývoj letecké dopravy v budoucnosti.
Hybridní raketové motory pro přesné provedení vesmírných manévrů
Kříž, Tomáš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Mašek, Jakub (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je popsat dosavadní znalosti v hybridní propulzi. V práci je uveden vývoj hybridního raketového motoru, včetně jeho přesného popisu. Déle je v práci uvedena konstrukce důležitých částí raketového motoru, včetně hlavních požadavků na tyto součásti. Rozdělení paliv a okysličovadel je podstatnou částí práce, včetně popisu vybraných paliv a okysličovadel a jejich ekologické zátěže. Nechybí ani srovnání těchto motorů s běžně používanými motory, včetně vymezení základních parametrů raketových motorů. V poslední řadě je uveden přehled společností od větších až po amatérské, které se hybridní propulzi věnují. Závěr je pak věnován odhadu vývoje v hybridním raketovém průmyslu.
Návrh lehkého průzkumného letounu bez lidské posádky
Kadidlo, Miroslav ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Doupník, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá koncepním návrhem lehkého przkumného letounu bez lidské posádky s nosností 3kg užiteného zatížení. Na základ výsledk ze statistického rozboru se zamuje na charakterizaci letounu s vysokou výdrží. K problematice je pistupováno skrze napájení ze solárních lánk. Práce popisuje principy a úskalí získávání energie ze Slunce, a hledá vhodné parametry letounu pro tento úel.
Jednopákové systémy ovládání pístové pohonné jednotky
Gröger, Roman ; Cäsar, Tomáš (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje práci letadlových pístových pohonných jednotek a jednopákové systémy jejich ovládání. V první části jsou popsány charakteristiky pístových motorů a jejich regulační veličiny. Druhá část popisuje práci pístových motorů se stavitelnou vrtulí. Třetí a čtvrtá část pojednává o jednopákových systémech ovládání pístové pohonné jednotky, uvádí jejich porovnání a možné problémy vznikající při jejich ovládání.
Vliv vulkanického popela na leteckou dopravu
Soukop, Robin ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce komplexně zpracovává problematiku vulkanického popela a jeho vlivu na letectví včetně samotné vulkanické aktivity (podmínek pro její existenci, pro existenci erupcí a jejich základních produktů). Mimo to se práce věnuje následkům, které má vulkanický popel na letadla a letiště, možnostem jeho detekce či sledování a mechanismu jeho šíření ve vzdušném prostoru. Zvláštní důraz je pak kladen na letecké incidenty s ním související a na ohrožení, které představuje pro vzdušný prostor České republiky.
Brake system of small airplane with tail gear
Kubičár, Dávid ; Cäsar, Tomáš (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The purpose of this bachelor thesis is to design a braking system for ultralight aircraft. The introductory part of this work is focused on a research study of brake systems and their possible control, in terms of advantages and disadvantages for a given type of aircraft, as well as in terms of ergonomically appropriate arrangement of controls pedals. The theoretical part also includes the analysis of the load pressure during the landing of the aircraft and the distribution of hydraulic fluids used in the brake system. In the second, practical part, the work focuses on a new design of the brake pedal, as well as on the calculation of the aircraft load during landing and the determination of the maximum braking force at which there is no risk of the aircraft tipping over.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 231 záznamů.   začátekpředchozí73 - 82dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.