Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  začátekpředchozí65 - 74další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Frazeologie a její využitelnost při osvojování cizích jazyků
Říhová, Kristýna ; Rozboudová, Lenka (vedoucí práce) ; Konečný, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá frazeologií a jejím propojením s didaktikou cizích jazyků. V praktické části analyzuje současnou situaci ve výuce cizích jazyků, zvláště z hlediska využití frazémů. Dále zkoumá četnost výskytu přísloví a dalších ustálených spojení v současných učebnicích cizích jazyků (konkrétně německého a ruského jazyka). Cílem práce je navrhnout způsoby, jak frazémy do výuky efektivně zařazovat a pracovat s nimi. KLÍČOVÁ SLOVA: frazeologie, frazém, lingvodidaktika, výuka cizích jazyků, přísloví
Česká, ruská a anglická slovní zásoba tematického okruhu svátky a tradice v porovnání
Vosecká, Eliška ; Rozboudová, Lenka (vedoucí práce) ; Konečný, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá komparací nejvýznamnějších křesťanských svátků v České republice, Ruské federaci a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. Teoretická část bakalářské práce vychází ze základní charakteristiky a komparace Vánoc a Velikonoc. Důraz je kladen na tradice a zvyky. V praktické části je provedena srovnávací analýza české, ruské a anglické slovní zásoby týkající se Vánoc a Velikonoc. Slovní zásoba je zpřehledněna v jazykových tabulkách. Dílčím cílem této bakalářské práce je vysvětlit náboženskou podstatu a poukázat na kulturní shody a odlišnosti oslav Vánoc a Velikonoc v České republice, Ruské federaci a ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska. Hlavním cílem je porovnat slovní zásobu tematického okruhu Vánoce a Velikonoce, vhodnou pro výuku anglického a ruského jazyka.
Frazémy obsahující názvy orgánů smyslového vnímání v ruském, českém a německém jazyce v porovnání
Říhová, Kristýna ; Rozboudová, Lenka (vedoucí práce) ; Konečný, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou českých, ruských a německých frazémů. V teoretické části pojednává o samotné lingvistické disciplíně, frazeologii. V první kapitole se práce soustřeďuje na problematiku vztahu mezi jazykem a kulturou. Poté uvádí stručný historický vývoj frazeologie a řeší zařazení této disciplíny jak mezi ostatní lingvistické disciplíny, tak mezi disciplíny nelingvistické. Dále se zabývá předmětem zkoumání frazeologie, tudíž frazémem, shrnuje jeho vlastnosti, dělení a funkce a nastiňuje problematiku ekvivalentnosti frazémů. V praktické části uvádí v tabulkách konkrétní frazémy i s jejich sémantikou a synonymickými výrazy. Tyto frazémy, obsahující názvy orgánů smyslového vnímání, poté porovnává na syntaktické a lexikální rovině.
Silná kryptografie na čipových kartách
Konečný, Jakub ; Burda, Karel (oponent) ; Malina, Lukáš (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na kryptografii na čipových kartách. Popisuje čipové karty, jak z hardwarového, tak softwarového hlediska. Srovnává známé operační systémy používané na čipových kartách. Vybrané systémy podrobněji zkoumá. Dále jsou v práci představeny vybrané protokoly pro autentizované ustanovení klíče. Protokol PACE je podrobněji představen a je navrhnuta jeho implementace. Následně je implementován na čipových kartách Basic card. Implementace je blíže analyzována a v závěru jsou navržena možná vylepšení.
Fonetická gramotnost českých žáků středních škol v ruském jazyce
Konečný, Jakub
Disertační práce se zabývá výslovností českých žáků v ruském jazyce. V práci je formulována definice fonetické gramotnosti, pozornost je zaměřena na proces jejího utváření. Text je rozdělen do tří základních částí - první je věnována teoretickým základům, ovlivňujícím osvojování zvukové stránky cizího jazyka žáky (z hlediska lingvistického, psychologického a lingvodidaktického), druhá část shrnuje výsledky výzkumu vztahu vyučujících ruského jazyka ke zkoumané problematice a výsledky analýzy dostupných učebních souborů a popisuje realizované fonetické testování žáků středních škol včetně interpretace jeho výsledků. Ve třetí části práce je provedena syntéza poznatků z obou předcházejících kapitol, na kterou navazuje diskuse. Při zpracování disertační práce byly použity kvantitativní i kvalitativní metody pedagogického výzkumu: dotazníkové šetření, obsahová analýza učebních souborů, fonetické testování a analýza nahrávek autentického projevu žáků. Práce poskytuje ucelený pohled na zkoumanou problematiku v kontextu aktuální situace, kdy je ruský jazyk na českých školách vyučován jako další cizí jazyk. Ukazuje se, že vyučující ruského jazyka kladou důraz na správnost výslovnosti žáků pouze v případě, že jsou k tomu vybízeni zadáním cvičení v učebnici, nicméně učební soubory obsahují relativně nízký počet úkolů,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   začátekpředchozí65 - 74další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.