Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  začátekpředchozí60 - 66  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Národy a terorismy v projevech V.V. Putina a G.W. Bushe
Dyurych, Pavlo ; Kabele, Jiří (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
"Národy a terorismy" je srovnávací případovou studií, řešenou pomocí kvalitativní obsahové analýzy projevů prezidentů USA a Ruska. Autor vytváří paralelu mezi událostmi, které se odehrály v Rusku v roce 1999 a v USA v roce 2001. Na základě analýzy projevů, artikulovaných oběma leadery ve formě mytických vyprávění o boji "dobra proti zlu", autor si klade za cíl vyjevit univerzální a lokální elementy v obou protiteroristických příbězích. Autor analyticky rozdělil projevy prezidentů na dva bloky: na ty předtím, které vznikly v krátkém časovém úseku po vzniku krizové situace, a na ty, které vznikly po tom, co byly zahájeny válečné kampaně proti terorismu. V první části práce je rekonstruován historický kontext, který předchází začátkům obou kampaní "bojů proti terorismu". Druhá a třetí část práce představuje analýzu příběhů o boji proti terorismu artikulovaných oběma prezidenty, jakožto způsobů obhajoby politických praxí, podávaných ve formě mytických vyprávění o boji národů proti terorismů. K projevům se přistupuje jako k souboru textů ("corpus"), jehož veskrze provázané a na sebe navazující části, tvoří celistvou, monolitní mytickou strukturu. Zároveň je s tím na prezidenta nahlíženo jako na vypravěče mýtu, aktivně se podílejícího na mutacích, jimž mýtus v průběhu vyprávění podléhá, a neustále měnícího se...
Síť aktérů domácího porodu: Mnohočetné podoby
Genttnerová, Kristýna ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; Kabele, Jiří (oponent)
Síť aktérů domácího porodu: Mnohočetné podoby Tématem této diplomové práce je výzkum a popis domácího porodu v rámci lékařské antropologie z pohledu teorie sítě aktérů. Zájmem práce tedy není popsat domácí porod z profesního pohledu medicíny jako biologický proces, ani z pohledu rodiček a jejich osobního prožívání domácího porodu, ale popsat domácí porod jak je tvořen sám o sobě v interakcích aktérů sítě. Po představení dvou náhledů na medicínu (disease a illness), prezentování základních principů a návodů ANT (i v rámci symetrické antropologie), prací lidí, kteří z ní vycházejí (Mol - mnohočetnost, De Laet - fluidita, Law) a přehledu současného stavu porodnictví v ČR, se práce zaměřuje na popis všech aktérů, kteří svým jednáním a vzájemnou interakcí zjednávají domácí porod. Tato jednání vyplývají z rozhovorů s rodičkami, dulou a pediatričkou. Popis sítě zahrnuje jak lidi, tak předměty, kterým ANT přisuzuje stejnou míru sociálního jednání. Součástí domácího porodu jsou pak předměty potřebné k porodu - různé pomůcky k jeho podpoře a usnadnění průběhu, dále lidé, kteří se ho zúčastní, místa, kde se odehrává a polohy, ve kterých probíhá. Dále síť obsahuje i dobu před porodem - shánění informací o domácím porodu z knih a od žen, a předchozí zážitky v nemocnici, které určují standard porodu, jak by doma probíhat...
Instrumentální obohacování a Filozofie pro děti - programy pro podporu rozvoje kritického a kreativního myšlení
KABELE, Jaroslav
Práce se zabývá programy pro podporu rozvoje kritického a kreativního myšlení. Jedná se o program Instrumentální obohacování a program Filozofie pro děti. Tato teoretická práce nejprve popisuje pojem myšlení a to zejména myšlení kreativní a kritické, které jsou stěžejními pojmy práce. V další části nás seznamuje s programem Instrumentálního obohacování a s programem Filozofie pro děti. V závěrečné části se práce teoreticky zabývá společnými rysy těchto programů.
Dramaturgie jako dovednost zážitkového pedagoga
KABELE, Jaroslav
Práce se zabývá především dramaturgií zážitkové pedagogiky, jejím využitím i mimo oblast zážitkové pedagogiky. Na začátku práce je popsána zážitková pedagogika a hlavní pojmy zážitek, prožitek, prožívání, zkušenost a dovednost. Práce pokračuje popisem samotné dramaturgie, jejími nejznámějšími druhy, obecným pohledem na dramaturgii a vymezením termínu dramaturgie v pedagogickém kontextu. Třetí část práce pojednává přímo o dramaturgii v zážitkové pedagogice, zde je i stručně popsána pedagogika volného času, výchova zážitkem, kapitola pokračuje základním rozdělením dramaturgie, popisem teoretické a praktické části dramaturgie, dramaturgickou vlnou, obloukem a reflexí. Další část práce je o využití dramaturgie i mimo zážitkovou pedagogiku. Tématem na závěr je využití dramaturgie ze zážitkové pedagogiky ve výchově.
České vládní legislatvní plánování v letech 1998-2002
Linek, Lukáš ; Čada, K. ; Kabele, J.
Cílem studie bylo odhalit, jak vládní legislativní plánování plní následující koordinační úlohy: distribuci legislativních úkolů a vytváření časového řádu pro plnění plánu; vyrovnání politických zájmů a transformaci právního řádu v době, kdy české právo procházelo širokou proměnou související s harmonizací českého práva s právem ES a reformou českého právního řádu. Empirická studie měla vyšetřovací charakter. Rekonstruuje proces přípravy starších legislativních plánů (1998ů2002) a přípravu nového legislativního plánu (na zbytek roku 2002).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   začátekpředchozí60 - 66  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.