Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 110 záznamů.  začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Toxické vztahy
Rausová, Terezie ; Rodek,, Václav (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Ve své tvorbě pracuji už nějakou dobu s tématy, jako je antropocén, parazitismus, symbióza a environmentální úzkost. Ohledávám a zachycuji společensko-ekologickou situaci. Ironizuji sebedestruktivní chování moderních lidí ve smyslu ohrožování základních životních funkcí a varuji před otravou prostředí, které hraje nenahraditelnou roli pro život budoucí generace. Inspiračním zdrojem jsou mi science-fiction příběhy, které se často zabývají apokalyptickou vizí. Výchozím médiem je pro mě po celou dobu studia malba, kterou stavím na výrazné a fluorescenční barevnosti. Formálně jsou malby tvořeny akrylovou barvou a sprejem na plátno. Výstupem bakalářské práce je série velkoformátových obrazů, doplněná menšími formáty, která by měla upoutat svými neonovými barvami a na první pohled vtáhnout diváka do jedovaté, toxické zóny. Instalace by měla diváka znepokojaovat a nenechat chladným ve spojitosti postavení člověka v rámci společenského a přírodního systému.
Solomonovy dcery
Brůčková, Kamila ; Prokůpek, Tomáš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Komiks Solomonovy dcery přináší nové pojetí tématu honu na čarodějnice zasazením do období před a během druhé světové války, přičemž vědomě pracuje s asociacemi na dobu, která už je dnes většině lidem pouze zprostředkovaná literaturou a filmem, a i když se některá témata týkající se lidskosti a krutosti stále vynořují, vnímáme toto období s jistým odstupem a komplexním zhodnocením. A právě díky tomu, jak jednoznačná a všem známá jsou fakta, si nyní můžeme dovolit pracovat s prostředím a dobou převážně jako s kulisou, která nám nabízí určité možnosti pro rozvíjení příběhu a estetickou ucelenost.
3 T/40/2021-389 – „Všichni jsme se shodli, že uděláme ten první domek“
Kulhavá, Karolína ; Šrek Bromová, Veronika (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Obsah bakalářské práce se zaměřuje na zpracování trestného činu číslo 3 T/40/2021–389. Jmenovitě jde o přečin z krádeže, porušování domovní svobody, poškození cizí věci a nedovolené ozbrojování, ve kterém figuruji jakožto poškozená. Malířské zpracování tohoto tématu, respektive osobní zkušenosti, pro mě přirozeně vyvstalo na základě mé předchozí práce, oblastí zájmu v tvorbě a snahy o jejich rozvoj. Série obrazů, jež jsem vytvořila, vyobrazuje námět z pozice pozorovatele prostředí po spáchání trestného činu. Obrazy nezachycují nic navíc než samotné artefakty, které se rozličným způsobem staly klíčovými pro vyšetřování tohoto trestného činu. Použitá technika malby je olejová barva na plátně různých rozměrů.
Překlad
Boček, Matěj ; MgA. David Böhm Ph.D (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
„Mé tělo je jakoby nulový bod prožívaného světa, centrum, z něhož vychází a k němuž se váže všechna orientace.“ Má diplomová práce je založena na sérii figurálních maleb. Jako inspirační a tematický zdroj jsem zvolil nejrůznější osobní, intimní prožitky naplněné napětím existence, komunikace či tvorby. Zobrazuji lidi a jejich vztahy, či procesy těchto vztahů. Člověka a jeho vztah k jinému člověku skrze komunikaci, jazyk, text či emoce. Člověka, jeho vztah k okolí a stopy, jež v něm okolí zanechává. Člověka a jeho vztah k němu samému, obracení se do sebe a uvažování o vlastní identitě a existenci.
Víš, co udělá ryba, když vyběhne na kopec?
Elznic, Zita ; Štroblová, Kateřina (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Víš, co udělá ryba, když vyběhne na kopec? se dotýká tématu průmyslového rybolovu. Formálně jde o instalaci, která obsahuje dvě části. První část je oválným objektem, na kterém jsou připevněny mechanické ryby, které vytvářejí pohyblivé hejno. Pomocí motorů interagují na sebe i diváka za doprovodu písně. Druhá část zahrnuje tři samostatné mechanické ryby, které vytvářejí přímý dialog s divákem. Instalace je situovaná ve white cube. Výsledek působit dojmem, že jsou ryby živé a pomocí lidského hlasu se tak divákovi více přiblíží. Název Víš, co udělá ryba, když vyběhne na kopec? vychází z dětského vtipu. Tato věta je příznačná k tématu a to tím, že je to celé nesmysl. Ryby neběhají, nepohybují se na souši a ani nemluví. Pokus tohoto vtipu zlidštit rybu je rychle u konce, když se dozvíte odpověď. Pouhé mlasknutí nám naznačuje, jak je tento odlišný svět cizí.
Stíny/Spiknutí
Valchářová, Martina ; Houdek, Vladimír (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá psychózami. Portréty osob, u nichž se rozvinula toxická psychóza v důsledku užívání stimulancií nebo alkoholová psychóza v důsledku nadměrného pití, jsou v sérii zachyceny prostřednictvím figurativní malby takovým způsobem, aby malba svým stylem a vhodně zvoleným barevným spektrem odpovídala profilu člověka s akutním chorobným stavem mysli a prodělaným psychickým změnám v různých fázích nemoci. Výstupem bude série maleb jednotných formátů, která bude vycházet z dialogů vedených s lidmi, kteří si prošli psychózou. Autenticita zážitku pacientů s toxickou nebo alkoholovou psychózou představuje citlivý materiál, který je v této diplomové práci zpracován tak, aby přiblížil divákovi situace a způsoby vidění, které jsou pro něj cizí a nepředstavitelné.
METAFYZICKÁ VYPRÁVĚNÍ
Dvořák, Vojtěch ; Písařík, Petr (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Práce s názvem „Metafyzická vyprávění“ se vztahuje k osobnímu vnímání a prožívání vnějšího světa i sebe samého, stejně jako k vnímání malby a obrazu. Pojem metafyzika si vypůjčuje z filozofie právě pro jeho tematizování lidského bytí. Vyprávění prezentuje proud vyjádření určený ke sdílení, komunikaci, zábavě i dozvídání. Bakalářská práce se skládá ze série olejomaleb na plátně. Jedná se o abstraktní malby, na nichž zkoumám tvar, barvu a motiv obrazu. Imaginativní výjevy zbavené figur a perspektivy. Cílem je otevřít co možná největší prostor neomezenému vyjádření.
Abstraktní kresba
Nováková, Bára ; Zapletal, Aleš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se skládá z pěti velkoformátových kreseb uhlem na papíře. Ústředním motivem je proměna, její možnosti, podoby a způsoby. Na kresbách je viditelný neustálý pohyb a transformace, živá hmota, vládnoucí silou, která je vlastní přírodním živlům. Bakalářská práce má imaginativní charakter a pracuje převážně s abstraktním tvaroslovím. I když jsou ale kresby abstraktní, cíleně v nich pracuji s prostorovostí a světelnou modelací objektů, jako u skutečných věcí. Svým způsobem kresby ilustrují procesy, během nichž věci nabývají na své podobě.
Kamikakushi
Pejchová, Natálie ; Ptáček, Jiří (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Pojem kamikakushi je stará japonská tradiční technika magického únosu ( duchovního cestování, kde je pozornost člověka unesena z běžného stavu vědomí do hlubších vrstev nazírání skutečnosti), při kterém si oběť unesení nevybavuje a po únosu se člověk postupně probouzí z jakéhosi tranzu. Tento pojem jsem si vypůjčila z japonské mytologie,která se objevuje v dětských příbězích. U nás by to mohlo být chápáno jako zapomenutí se/ nebýt duchapřítomný v každodennosti je to ztráta dechu cesta do fantazie. Hranice mezi zkoumáním faktů, reálného ale i zakoukáním se do blba kde začínají prostory samy od sebe ožívat pouze díky tomu, že se rozhodneme tomu přikládat na důležitosti. Je to moment kdy se probudí neklid, který v tom prázdném tichu dělá randál- hlučí. Propojím se s prostorem, jsem přírody odkaz jsem dialogem, zrcadlem. Tento stav vnímání, prožívání skutečnosti je pro mne důležitým zdrojem imaginace. Je to stav v němž se odehrává malování obrazu. Skutečnost se stává magickou ve chvíli, kdy na ni upřeme pozornost a zároveň ji vyprázdníme od pojmů. Emoce je prvotní znak nazírání, vytváří atmosféru její využití je představa je oživení je hledání obrazu.
Masná tapeta
Elznic, Zita ; Koťátková,, Eva (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se zaobírám tématem masa a jeho hodnoty. Zaměřuji se konkretne na masné produkty a masné odpady, ktere ze zvirat jejich prumyslovym zpracovanim vznikaji. Forma této prace je vytvoreni a instalace plasticke tapety pomoci voskových odlitku jednotlivých částí zvirete.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 110 záznamů.   začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.