| |
|
Antonín Dvořák - koncert pro housle a orchestr A moll op.53
Rada, Stanislav ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Pazdera, Jindřich (oponent) ; Hůla, Pavel (oponent)
Tato práce detailně rozebírá Koncert pro housle a orchestr Antonína Dvořáko a moll op.53. Práce obsahuje stručný životopis skladatele, kapitolu o vývoji houslového koncertu v 19. století, ale především se zaměřuje na samotný Koncert a moll op. 53. Autor se zabývá komplikovanou historií vzniku tohoto díla, poměrně rozsáhlým formálním rozborem Koncertu a moll a detailním srovnáním různých interpretací významných houslistů. Jedním z hlavních cílů této práce je předložit informace, s kterými by měl být obeznámen každý houslista během svého studia tohoto stěžejního díla houslové literatury, ale práce může být užitečná také všem hudebníkům, kteří se zajímají o Dvořákovu hudbu.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Bohuslav Martinů a jeho houslová tvorba
Dvorská, Eliška ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Matoušek, Bohuslav (oponent) ; Tomášek, Jiří (oponent)
Cílem této práce je blizší seznámení s životním příběhem Bohuslava Martinů a také seznámení s těmi skladbami, ve kterých se pojednává o profesních začátcích B.M., o studiích a pozdějším skladatelském vývoji v zahraničí. Další část se pak zabývá jeho soukromým životem, přibližuje skladatelovo nejblizší okolí, jeho přátele a manželku. V části, která je věnována houslové tvorbě B.M. jsou nejprve uvedena všechna tato díle, která jsou seřazena dla data vzniku a některá z ních jsou i poté i podrobněji rozebrána.
|
|
Fiddle music - úloha houslí v americké lidové hudbě
Žák, Josef ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Pazdera, Jindřich (oponent) ; Hůla, Pavel (oponent)
V této práci pojednávám o nezastupitelné úloze houslí v americké country music. Zybývám se jednotlivými styly fiddle music : old-time, bluegrass, Irish & Scottish, French-Canadien, Texas contest style, Western swing a o moderních stylech . Zmiňuji se o nejvýznamnějších fiddle music. Touto prací chci přiblížit toto nepříliš známé téma a vyzdvihnout některé přínosné vlivy tohoto hudebního odvětví na přirozený hudební rozvoj každého houslisty, zejména improvizační schopnosti interpretů.
|