Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jim Henson od muppetů po animatronické postavy
Cechl, Jan ; KUBÍČEK, Jiří (vedoucí práce) ; MALÍKOVÁ, Nina (oponent)
Tato práce má za úkol seznámit čtenáře s tvorbou Jima Hensona a s jeho přínosem loutky uplatněné ve filmu a televizi. Mapuje nejen historii vzniku loutky zvané muppet a prvních animatronických charakterů, ale i vystihuje charakteristické vlastnosti, jež tvoří styl Jima Hensona. První část je věnována převážně jeho personě a je o setkání neznalého čtenáře s kultem Jim Henson. Obsahuje stručný životopis a rozdělení tvorby na tři životní etapy. V druhé části se zaměřuje na fenomén muppeta, co je to muppet, charaktery, styl muppeta a muppetí technologie ve vztahu k médiu filmu a televizí a Hensonovy nejvějtší úspěchy v této oblasti. Ve třetí části se zabývá Hensonovou animatronikou, Hensonův vztah k prvním fázím jejího vývoje, srovnává technologii muppeta s animatronikou a rozebírá její dopad a úspěchy v oblasti filmu a televize pro Jima Hensona a Creature shop. Poslední část je věnována Hensonovu odkazu.
The Anime
Lomov, Vladimir ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (vedoucí práce) ; KUBÍČEK, Jiří (oponent)
The thesis contains a history of the direction of Japanese animation, known as "anime".
Michaela Pavlátová
Delgado, Laura Victoria ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Dutka, Edgar (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl znovu zhodnotit animaci jako prakticko-estetickou činnost člověka a to i mimo oblast kinematografie. Důležitým teoretickým východiskem pro mne jsou především práce prof. Semira Zekiho z oblasti neuroestetiky. Budu se zabývat kořeny animace a historickým průběhem od pravěku do současnosti, a to zejména se zřetelem k evolučním procesům (tělesně-mentálním) a problematice vnímání, které se týkají každého člověka (diváka i tvůrce), souvisejí s jeho vývojem již od neútlejšího dětství a jsou proto podkladem pro existenci animace vůbec. Za tímto účelem jsem si jako příklad vybrala animovanou tvorbu Michaely Pavlátové, přičemž tato práce nechce být v žádném případě monografickou studií, nýbrž mojí snahou je hledat kontexty její tvorby v souvislosti s výše vymezenými tématy. Hlavní charakteristické rysy jejích animovaných filmů se budou postupně objevovat v jednotlivých kapitolách jako podněty k rozvíjení úvah o tom, jaké může mít vliv okolí na způsob zobrazování prostoru, jak funguje vnímání barev na úrovni mozku, jakou důležitost mají tváře v sociálních vztazích a jak se tyto jednotlivé motivy transformují do výtvarného a tématického rukopisu autorky. V neposlední řadě se chci rovněž zabývat změnami společensko-politickými i technologickými a jejich vlivem na českou animaci, konkrétně pak na dílo Michaely Pavlátové.
Lekce Švankmajer
Kim, Eun Sue ; Ulver, Stanislav (vedoucí práce) ; Kubíček, Jiří (oponent)
Jan Švankmajer si opakovaně q různými způsoby do svých filmů přenáší y literárných děl a studií předobrazy lidí, kteří potlačují svobodu jednice nebo lidí, jejichž svoboda je potlačována. Film Šílení je také jedním z těchto typických příkladů. Hlavní cíl této práce sopčivá v rozboru pohledu Jana Švankmajera na otázku svobody, zejména skrze film Šílení, který je naplněn symboly a motivy svobody a útlaku, šílenství a trestání. Možná, že i my sami, ač žijící v současnosti nalezeme něco společného a utlačovanými hrdiny ze starých literárných děl. Ve snaze nalézt odpověď na abstraktní otázku, co je to svoboda si vypůjčím osobní pohled Jana Švankmajera a pokusíme se jej sdílet.
Rodinný animovaný film jako fenomén současnosti
Hájek, Tomáš ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Koutský, Pavel (oponent)
Tato práce má za cíl blíže seznámit čtenáře s tématem celovečerního rodinného animovaného filmu. Čtenář se dozví postupný vývoj rodinného animovaného filmu od historie až po současnost. Seznámí se s prvními rodinnými filmy ve světě i u nás, velkými výrobními studii rodinného animovaného filmu či rodinnou televizní tvorbou. Zajímavý bude jistě také psychologický náhled na vývoj člověka a co v kterých letech ve filmech vyhledává. Doufám, že tato práce ?zasvětí? každého zájemce do rodinného animovaného filmu a mnoho věcí mu osvětlí.
Hudba a ruchy v animovaném filmu
Vybíralová, Martina ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Wanek, Miroslav (oponent)
Vtéto bakalářské práci se zabývám problematikou hudby a zvuku vanimovaném filmu zhlediska režiséra a autora. Tato práce má pět částí. První částí je úvod, vněmž nastoluji otázku vlivu hudby a ruchů na výsledný animovaný film. Vdruhé části se zabývám hudbou vanimovaném filmu, její důležitou rolí při tvorbě atmosféry a emocí a jejími specifiky. Dále pak uvádím několik konkrétních příkladů. Ve třetí části řeším problematiku ruchů, míru jejich stylizace a jejich vliv na srozumitelnost děje ve filmu. Následuje rozbor vybraných filmů zhlediska použitých ruchů. Čtvrtá část se věnuje konfliktu mezi hudebníkem, zvukařem a režisérem. Jejich možném rozdílném pohledu na celkový zvuk a vyznění filmu. Poslední pátá část je shrnutím všech mých pozorování a pravidel, knímž jsem dospěla vtéto práci.
Studio Pixar
Provazníková, Pavla ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Klimt, Aurel (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl obecně zmapovat tvorbu studia Pixar a pohledem do historie a vývoje studia podat základní faktický přehled o jeho filmografii. Dále se zde pokouším objasnit strukturu studia a jeho přístup k vlastní organizaci a řízení vlastního kreativního potenciálu. Obecným rozborem dramaturgických a formálních aspektů filmů studia jako jednoho celku se snažím charakterizovat specifičnost tvorby studia.
Biografie 50ti českých tvůrců animovaného filmu
Barta, František ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Klimt, Aurel (oponent)
Účelem bakalářské práce je zmapování biografie 50ti tvůrců v oblasti českého animovaného filmu. Práce bude součástí široké databáze FAMU.
Caroline Leaf a její neobyčejné filmy
Dufková, Kristina ; Pojar, Břetislav (vedoucí práce) ; Kubíček, Jiří (oponent)
Caroline Leaf patří mezi jednu z nejpozoruhodnějších žen animovaného filmu. Její filmy mají silný emocionální nádech, bravurní, často totální, animaci a jedinečnou výtvarnou podobu. Pracovala nejrůznějšími technikami animace, od animace píslu svíceného zespodu, přes animaci barvy na skle, po vyškrabávání přímo do filmové suroviny. Za své filmy získala mnoho cen. V roce 1996 dostala cenu za celoživotní dílo na festivalu v Záhřebu, v roce 2004 ve Valencii a v roce 2006 v Bratislavě.
Chihiro a cesta Hrdiny
Marfil Atienza, Juan De Dios ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Klimt, Aurel (oponent)
Text analyzuje film ?Cesta do fantazie? režiséra Hayao Miyazakiho a vychází přitom z teorie o archetypech Carol Pearsonové. Definuje různé vztahy, které vznikají mezi lidmi v průběhu filmu, jež nás vedou k pochopení jednání dívky Chihiro v tomto prostředí. Předmětem této analýzy je také interpretace zkušenosti dívky Chihiro na její cestě Hrdiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.