Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bedřich Havlík - violoncellista, pedagog
Kružík, Robert ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; WEISSOVÁ, Dominika (oponent)
S odchodem profesora Bedřicha Havlíka, jednoho z největších tvůrců brněnského hudebního života, odešla z Brna velká osobnost. Dosud nebyla o tomto velkém člověku napsána žádná odborná práce, byť by si to dozajista zasloužil. Tato práce pojednává o jehoživotě a působení v Moravském kvartetu. Je také obohacena nesčetnými vzpomínkami nejvýznamnějších žáků. Představuje jeho koncertní a uměleckou činnost a uzavírají ji osobní dokumenty a fotografie.
Houslařský rod Dvořáků
Petrásek, Daniel ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; PETRÁŠ, Miroslav (oponent)
Tato práce pojednává o slavném českém houslařském rodě Dvořáků a všeobecně o vývoji houslařství na území dnešní České republiky. Text je rozdělen do tří kapitol. Těžištěm práce je druhá kapitola, která je věnovaná všem čtyřem členům houslařského rodu Dvořáků. První část popisuje historický vývoj a tradici houslařství na našem území. Zároveň se snaží objasnit z jakých kořenů Dvořákové vzešli, na co navazovali, co za sebou zanechali a jaký je jejich samotný vliv na dnešní houslařství. Poslední kapitola spojuje umění houslařské a interpretační, ty spolu úzce souvisí a dávají význam jedno druhému. Cílem práce je připomenout houslařství jako plnohodnotný umělecký obor, jenž naši houslaři povznesli na nejvyšší úroveň.
Houslová tvorba rodiny Bendů
Šimková, Marie ; HOŠEK, Jiří (vedoucí práce) ; PETRÁŠ, Miroslav (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám houslovou tvorbou rodiny Bendů. V první kapitole pojednávám o působení českých hudebníků a skladatelů v zahraničí - v Německu, v Itálii, v Polsku i v Rusku.Druhá kapitola nese název " František Benda". Tato kapitola vypovídá o životě a díle tohoto muže. Následně popisuji život a dílo Antonína Bendy, Františkova bratra.V těchto úvodních "seznamovacích" kapitolách nezapomínám ani na Annu Hatašovou , rozenou Bendovou.V páté kapitole se zabývám důležitými okamžiky ze života bratrů Josefa a Jana Jiřího Bendových a připomínám též jejich houslouvou tvorbu. Po stručném seznámení s rodinou Bendových přistupuji ke stěžejní části, která počínaje šestou kapitolou, rozebírá charakteristiku hudebního prohjevu sourozenců Bendových. Nejprve se věnuji čtyřem houslovým sonátám Františka Bendy. Následně rozebírám dvě sonáty Františkova bratra , Jiřího Antonína Bendy. Osmá kapitola se zabývá houslovým koncertem G dur , který zkomponoval Jan Jiří Benda.Charakteristika hudební řeči Františka, Jiřího Antonína a Jana Jiřího Bendových je námětem poslední kapitoly této práce. V závěru dokazuji, že hudební život u nás , v České republice, ani v současné době nezapomíná na hudební odkaz rodiny Bendových.
Bohuslav Martinů - 1. violoncellová soná ta
Vokáč, Ivan ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; KAŇKA, Michal (oponent)
Violoncellová sonáta č. 1 Bohuslava Martinů se v poslední době stává součástí tradičního repertoáru violoncellisty, a protože autora této bakalářské práce hluboce oslovila, rozhodl se prostudovat skladbu nejen po praktické stránce, ale i teoretické (harmonické, formální, historicko-analytické), Práce je rozdělena na čtyři kapitoly. První je věnovaná životopisu skladatele, druhá shrnuje a dává do kontextu všechny Martinů sonáty pro tento nástroj. Další kapitolou je podrobná formální analýza tohoto díla a poslední se věnuje interpretačnímu rozboru nahrávek tří renomovaných umělců.
Nové směry hudby 20. stol. ve vztahu k d obovému výtvarnému umění
Drtina, Štěpán ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
Práce pojednává o možných vztazích hudebního a výtvarného umění, vymezeného počátkem 20.století. Předkládá možnosti srovnávání různých druhů umění z estetické stránky, hledá společné prvky, které jsou oběma umění vlastní, dokládá je příklady děl, jenž jsou druhým uměním ovlivněny. Pojednává o nejdůležitějších směrech, které hudba i výtvarné umění ve 20.století přineslo a jejich vzájemných příbuznostech. Zbytek práce je věnován konkrétním případům, kdy se obě umění setkávají na jednom místě - působení hudebních skladatelů ve 20. a 30.letech v okruhu výtvarného spolku Mánesa, souboru Ruského baletu S. Ďagileva a fenoménu barevné hudby a její realizace, především v díle Zdeňka Pešáka.
Friedrich Gulda and his cello Concerto
Chudoba, Petr ; HOŠEK, Jiří (vedoucí práce) ; PETRÁŠ, Miroslav (oponent)
In this Bachelor disertation the autor focuses on the austrian pianist and composer Friedrich Gulda and his Concerto for cello and brassband. The first chapter is about his life and includes biographies of the cellists, whose recordings of this concerto are compared in the last section of this disertation. In the middle part is the formal analysis of the concerto to be found. At the end is the list of the sources and enclosures.
Data Quality Monitoring Methods Applied to Data Processed by Decision Support Systems
Hološková, Kristína ; Lorenc, Miroslav (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (oponent)
Podniková data lze považovat za základní surovinu pro rozhodovací proces, tvorbu strategií a celkový chod podniku. Z toho důvodu je vhodné kvalitě těchto dat a jejího zajišťování věnovat adekvátní pozornost. Cílem práce je rozpracování konkrétního způsobu zajišťování datové kvality spojujícího tři teoretické koncepty -- analýzu časových řad, datový screening a datové profilování. Pro kontrolu dat jsou definovány popisní charakteristiky (profily dat), které jsou sledované během pravidelného nahrávaní dat do datového skladu (datový screening) a porovnávány s hodnotami předikovanými vybraným predikčním modelem (analýza časových řad). Dosežení tohoto cíle je založeno na rešerši literatury věnované datové kvalitě, následném vymezení problému a výběru vhodných metod k jeho řešení. Práce se taktéž věnuje analýze alternativních řešení problému nabízených na trhu a komparaci jejich funkcionalit s vlastním řešením.
Smetanovo kvarteto " Z jejich života "
Zvěřina, Jan ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Hošek, Jiří (oponent) ; Bernášek, Václav (oponent)
Bakalářská práce na téma Smetanovo kvarteto - " z jejich života " pojednává o formování a dalším karierním postupu tohoto světoznámého uskupení. Klade si za cíl dozvědět se, za jakých podmínek Smetanovo kvarteto dosáhlo tak vysokých uměleckých kvalit. Z tohoto důvodu autor, který je sám členem smyčcového kvarteta, neusiluje pouze o shrnutí snadno dostupných informací, ale více se soustředí na méně známé a pro komorní hráče zajímavější skutečnosti. Pokouší se mimo jiné odhalit, jak Smetanovo kvarteto studovalo, respektive jakými způsoby cvičilo. Kromě toho se autor snaží nahlédnout do nitra kvarteta, do vzájemných vztahů a objevuje i povahy jednotlivých členů tohoto souboru. Pro dosažení svého cíle využívá rozhovor s violistou Smetanova kvarteta prof. Milanem Škampou.
L.van Bethoven a violoncello
Petr, Václav ; Ericsson, Mikael (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (oponent) ; Jamník, Tomáš (oponent)
Ludwig van Beethoven obohatil violoncellovou literaturu o samostatnou formu violoncellové sonáty. Významné jsou i jeho variační cykly pro violoncello a klavír. V této práci jsou všechny tyto skladby zmíněny a jsou rozebrány podmínky, které umožnily jejich vznik. Jeho 5. sonáta pro violoncello a klavír, D dur, op. 102 č. 2 je podrobněji analyzována. Prostor je rovněž věnován Koncertu pro klavír, housle, violoncello a orchestr C dur, op. 56, který je zásadní z hlediska vývoje moderního samostatného violoncellového koncertu. Zhodnocena je i funkce violoncella v Beethovenových smyčcových kvartetech.
Violoncellové sonáty Paula Hindemitha
Pech, Jan ; Ericsson, Mikael (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Práce se věnuje tématu sonát pro violoncello v díle skladatele Paula Hindemitha. Záměrem bylo vytvoření souhrnu informací, které by mohly sloužit pokročilejším čtenářům a interpretům. Úvodní kapitola obsahuje stručný životopisný přehled, sloužící k pochopení historických souvislostí a charakterizaci Hindemitha jako významné hudební osobnosti. Tato kapitola je doplněna o přehled jeho tvorby pro violoncello a postřehy ohledně jeho kompoziční práce. Následující čtyři kapitoly obsahují detailnější popisy Hindemithových sonát, které dosud vyšly tiskem. O sonátách jsou uvedeny informace týkající se jejich vzniku a větné stavby. Rozbory jsou doplněny ukázkami notového materiálu. Výsledkem jsou tedy především komentované informace využitelné pro interpretaci. Vzhledem k různým časovým obdobím vzniku těchto sonát můžeme sledovat i vývoj Hindemithovy skladatelské techniky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.