Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 126 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klavírní dílo Bély Bartóka a jeho využití v klavírní pedagogice
Hanzová, Mária ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Titul: Klavírní dílo Bély Bartóka a jeho využití v klavírní pedagogice Abstrakt: Předmětem práce je klavírní dílo Bély Bartóka se zaměřením na jeho skladby využitelné pro pedagogické účely. Jejím cílem je toto klavírní dílo shrnout a aktualizovat, částečně i charakterizovat z hlediska použitých kompozičních technik. U děl s pedagogickým zaměřením bylo využito metody analýzy skladeb směřující k uchopení skladeb z pedagogického hlediska. Z tohoto hlediska se hovoří též o dopadu studia pedagogicky zaměřených skladeb na rozvoj různých složek žákova vnímání hudby a přemýšlení "o hudbě" a "v hudbě". V práci jsou předkládány i možnosti uchopení a práce na Bartókových klavírně-pedagogických dílech ve výukovém procesu.
J. S. Bach a využití jeho skladeb na ZUŠ
Marečková, Alena ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Práce "J. S. Bach a využití jeho skladeb na ZUŠ" je zaměřena na klavírní interpretaci hudby Johanna Sebastiana Bacha. Pro správné porozumění hudební mluvy tohoto skladatele je nutné osvojit si základní poznatky a principy hudební teorie barokní epochy a seznámit se s prostředím, ve kterém se tento výjimečný skladatel profesně rozvíjel a tvořil. Tohoto hudebníka představuje jako zakladatele moderního prstokladu, jehož hudební jazyk přinesl změnu v hudebním myšlení a stal se hudební inspirací a vzorem pro skladatele následujících století. Poukazuje na důležitost vhodně zvolených notových materiálů ve výuce hry na klavír a upřednostňuje hudební provedení v co možná nejautentičtější podobě. Hlavním záměrem této práce je aktualizovat poznatky z metodiky a nalézt ucelený návod správného překladu hudebního jazyka tohoto génia, který by napomohl hudebním pedagogům představit žákům krásu a nadčasovost děl Bachovy hudby a motivoval je k dalším hudebním objevům a k touze se hudebně vzdělávat.
Mezinárodní klavírní soutěž Fryderyka Chopina a Chopinův festival v Mariánských Lázních
Jeništová, Eliška ; Kopecká, Věra (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Mezinárodní klavírní soutěž Fryderyka Chopina a Chopinův festival v Mariánských Lázních Slavnosti Chopinovy hudby jsou v Mariánských Lázních každoročně vrcholnou událostí. Svou dramaturgií, pestrostí výběru interpretů naplňují posluchače stále zajímavým a nevšedním zážitkem z Chopinovy hudby. Chopinův festival patří mezi naše nejzávažnější kulturní akce. Sjíždějí se zde světoví umělci, ale jádro tvoří polští interpreti. Jsou to většinou laureáti Mezinárodní klavírní soutěže F. Chopina ve Varšavě. Chopinův festival kromě osvědčených děl zařazuje i skladby neznámé a méně hrané, a to díla českých i zahraničních skladatelů, někdy i novinky současných umělců. Dále se snaží přilákat co největší pozornost veřejnosti, proto v několika letech byly často do programu zařazovány i koncerty populárních umělců a amatérských souborů. Zájem veřejnosti měly zvýšit pestré doprovodné akce, jako golfový, tenisový turnaj, promítání romantických filmů a pořádání různých výstav. V posledních letech se opět festival vrací k původnímu tradičnímu schématu koncertů a základní myšlence oslavy Chopinovy hudby. Tradiční klavírní soutěž, interpretační seminář a muzikologické semináře provázejí festival i nadále. Chopinův festival byl jako jediný v České republice zapsán do seznamu UNESCO a těší se stále velkému zájmu veřejnosti....
Komparace systémů hudebního vzdělávání a výchovy ve vybraných zemích Evropy
Lojdová, Jaroslava ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Autorka ve své práci uskutečňuje komparaci hudebněvýchovných systémů ve vybraných evropských zemích. Po důkladném prostudování dostupné odborné literatury realizuje výzkum ve třech tematických oblastech: současný stav hudební výchovy na 2. stupni základních škol, aktuální potřeby studentů vysokých hudebních škol a návrhy národních koordinátorů EAS na zkvalitnění přípravy budoucích učitelů hudby. Výzkum uskutečnila s hudebními pedagogy základních škol 2. stupně, studenty vysokých škol s hudebně pedagogickým zaměřením a s národními koordinátory EAS, kteří jsou současně vysokoškolskými hudebními pedagogy. Na základě výsledků výzkumu ve své práci se vyjadřuje k vymezeným pracovním hypotézám. Práce je aktuálním pohledem na současnou problematiku hudební kultury a výchovy v evropských zemích. Vybízí hudební pedagogy ke spolupráci při řešení společných hudebně pedagogických témat a přináší cenné podněty do hudebněvýchovné praxe.
Music as a Medium for the Rapprochement of the Two Communities in Cyprus
Ioannou, Christos ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
NÁZEV: Hudba jako prostředek ke sblížení dvou komunit na Kypru ABSTRAKT: Zvláštní zájmy, moc a peníze znovu vyvstali a ponechali náš ostrov rozdělený. Obyčejní kyperští lidé, kteří pohromadě žili mírumilovně před několika desítkami let, ztratili svoji důvěru přinášejíce tak na ostrov smutek a zoufalství. Za účelem vytvoření důvěry mezi těmito dvěma komunitami, hudba a umění mohou rychle vybudovat mosty ke sblížení a míru. Kyperská společenská historie nás může poučit v mnoha ohledech. Tudíž v tomto specifickém projektu bychom rádi poznali hudební vztahy mezi řeckými a tureckými Kypřany v období před a po získání nezávislosti v roce 1960. Historie má mnoho k ponaučení. Jak lidé byli v souladu tvořiví a síla umění, především hudby, sblížila tyto dvě komunity. Je hudba v dnešní době využívána k takovémuto prospěchu? Mohla by být hudba silným nástrojem ke smíření obzvláště pro novou generaci? KLIČOVÁ SLOVA: Soužití, budování míru, znovusjednocení, hudební korelace, Kypr, řečtí a turečtí Kypřané, spolupráce, rozhovory, vzdělávání, bi-komunální, sbližování.
Kyperská hudební kultura se zaměřením na klavírní dílo a klavírní pedagogiku
Nicolaouová, María ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Diplomová práce se zabývá kyperskou hudební kulturou a zaměřuje se především na klavírní pedagogiku a klavírní dílo. Cílem této práce bylo uvést hlavní představitele kyperské klasické hudby, hudební život na Kypru, historii a současnost klavírní pedagogiky. Součástí práce je také vlastní výzkum provedený dotazníkovým šetřením a didaktický a interpretační náhled na stěžejní instruktivní dílo Kinderlaunen kyperského klavíristy a skladatele Nicolase Economou. Práce je rozdělena na šest kapitol, které čerpají z dostupné literatury a především z výzkumu provedeného v této oblasti. Těchto šest kapitol se dá pomyslně rozdělit na dvě části, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá hudební historií ostrova, představením výrazných osobností kyperské klasické hudby a zmapováním hudebního života na Kypru. Dále se tato část věnuje kyperskému hudebnímu školství a výukovým metodám v klavírní pedagogice. Praktická část práce obsahuje analýzu a výsledky předloženého dotazníku a didaktický a interpretační náhled na instruktivní klavírní dílo již výše zmíněného kyperského klavíristy a skladatele. Klíčová slova: Kypr; klavírní pedagogika; hudební kultura; hudební školství; instruktivní klavírní dílo; Kinderlaunen; hudební osobnosti; výukové plány;
Konzervatoř Jana Deyla a střední škola pro zrakově postižené a uplatnění jejích absolventů v praxi
Červený, Jiří ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Tato diplomová práce volně navazuje na předchozí bakalářskou práci, která pojednávala o počátcích systematické péče o nevidomé v českých zemích na počátku 19. století a o jejím vývoji během tohoto století a století dvacátého, popisovala založení dnešní školy Jaroslava Ježka v Loretánské ulici v Praze 1, vznik dnešního Klárova ústavu v Praze 4 - Krči a dnešní Konzervatoře Jana Deyla a střední školy pro zrakově postižené na Maltézském náměstí v Praze 1. Podstatnou součástí této práce bylo připomenutí osobnosti PhDr. Jana Drtiny, klavíristy, hudebního pedagoga a dlouholetého ředitele dnešní Konzervatoře Jana Deyla a střední školy pro zrakově postižené. Hlavní částí této magisterské práce bude výpověď vybraných absolventů různých generací a různého stupně zrakového handicapu. Seznámíme se s jejich dětstvím, studiem a především jejich profesním uplatněním. Práce nás mimo jiné seznámí i s postoji a názory bývalých členů vedení této speciální školy k této problematice, také se pokusíme seznámit se součastným vývojem trendu integrativního vzdělávání zrakově handicapovaných. Přílohy přibližují především vymezení pojmů, které se vážou ke zrakovému postižení, a různé instituce a osobnosti spojené s péčí o nevidomé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Clara Schumannová. Žena, umělkyně, pedagožka
Šanderová, Jitka ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem Clary Schumannové (1819 - 1896), významné německé koncertní klavíristky 19. století, mapuje její skladatelský odkaz a zabývá se i jejím pedagogickým působením. Skrze život této neobyčejné ženy, jejích přátel a současníků práce poskytne hlubší vhled do celkové hudební atmosféry 19. století, v rámci které osvětlí její význam a vliv na evropské klavírní umění.
Klavírní dílo Vítězslava Nováka s přihlédnutím k jeho využití ve výuce na uměleckých školách
Obručová, Lenka ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Kopecká, Věra (oponent)
Diplomová práce Klavírní dílo Vítězslava Nováka si klade za cíl zmapování důležité součásti české hudby, zmapování možností jejího využití v koncertní i hudebně pedagogické praxi a prezentaci těchto výsledků široké veřejnosti. Práce je rozdělena na tři části. První seznámí čtenáře s Novákovým životem a okolnostmi, které provázely a ovlivňovaly jeho tvorbu. Druhá část je přehledem Novákova klavírního díla. Třetí část je reprezentativním výběrem autorových skladeb nej vhodnějších pro využití v hudebně pedagogické praxi. Skladby tohoto výběru jsou opatřeny didaktickou analýzou a praktickými poznámkami, které by měly ulehčit jejich využití v hudební praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 126 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.