Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 285 záznamů.  začátekpředchozí121 - 130dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh rámu HPV
Šmak, Petr ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem rámu vozidla poháněného lidskou silou (HPV). Vlastnímu návrhu předchází široká analýza dané problematiky. Práce popisuje historický vývoj pozemní dopravy, zaměřený především na historii cyklistiky, jízdních kol a ostatních, méně rozšířených, vozidel poháněných lidskou silou. Uvedeny jsou přednosti a nedostatky dopravy lidí na těchto ekologických vozidlech, přehled nejrozšířenějších koncepcí, včetně výhod a nevýhod. Zvolena byla koncepce tříkolového vozidla, se dvěma řízenými koly vpředu a jedním poháněným kolem vzadu. Důraz je kladen na širokou použitelnost vozidla, ergonomii, jednoduchost rámu a možnost použití běžných cyklistických komponentů. Byl vytvořen 3D model rámu a sestavy vozidla, který byl pevnostně zkontrolován metodou MKP.
Dynamika rotorů moderních turbodmychadel
Fryščok, Tomáš ; Dundálek, Radim (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato disertační práce se zabývá dynamikou rotační soustavy moderních turbodmychadel. V první části začíná predikcí (kritických otáček, predikce začátku nestability typu víření a tlučení oleje) programem XLTRC2 a porovnáváním s naměřenými daty (kaskádový diagram, pohyb hřídele v čase, FFT analýza). Soupisem metodiky měření pro detekci kritických otáček turbodmychadla (EMA), vytvořením měřicího software pro dlouhodobé monitorování a redukci výstupních dat výše zmíněné metodiky měření. Zjištění kritických otáček definovaných metodikou měření bez použití simulačního software s naměřenými daty z Kaskádového diagramu, pohybem rotoru v ložisku shaft motion, FFT analýzy a výsledky z měření vlastních frekvencí. Porovnání predikovaných dat (kritických otáček, predikce začátku nestability typu víření a tlučení oleje) programem XLTRC2 s hodnotami naměřenými mnou navrženým postupem měření (kaskádový diagram, shaft motion, FFT analýza)
Studie Stirlingova motoru
Němec, Jan ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukčním řešením stirlingova motoru s beta modifikací za zvýšením termické účinnosti regenerátoru. V této práci je snahou o navrhnutí regenerátoru, respektive navrhnutí cest pracovního media přes ohřívák a tepelný výměník až do chladné komory. To vše za použití různých konstrukčních prvků. Dále se tato práce zabývá pevnostní analýzou s využitím počítačových softwaru.
Analýza měření jízdní dynamiky vozidel s využitím matematického modelování
Blaťák, Ondřej ; Kledus, Robert (oponent) ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na propojení měření s matematickým modelem v tomto smyslu. Na vozidle jsou snímány jen relativně snadněji měřitelné veličiny a tyto proměnné tvoří vstupy matematického modelu. Tento proces je navíc vylepšen využitím principů dynamické filtrace, kde měřené veličiny netvoří pouze vstupy modelu, ale jsou zároveň použity pro korekci jeho pohybu. Touto metodou je možné získat optimální odhad o chování vozidla v průběhu jízdního manévru. Pro propojení měření s matematickým modelem s ohledem na použitý model (jednostopý rovinný dynamický model vozidla) je využito lineárního diskrétního Kalmanova filtru (dynamický filtr). Úkolem Kalmanova filtru je nalézt optimální odhad diskrétního časově závislého procesu, který je popsán soustavou lineárních stochastických diferenčních rovnic. V rámci této práce byl sestaven výkonný měřicí systém založený na jednotce CompactRIO. Tento systém je schopen současně měřit velké množství veličin na zkušebním vozidle. Základními měřenými parametry jsou složky rychlostí měřené optickými korelačními senzory Correvit, stáčivá rychlost měřená vibračním gyroskopem, příčné zrychlení a souřadnice dráhy získané systémem MicrosatGPS. Velká pozornost byla rovněž věnována získání dalších důležitých vstupů matematického modelu, jako jsou poloha těžiště, moment setrvačnosti, převod řízení a další. Poslední část práce je již orientována na skutečné propojení měření s matematickým modelem. Jako experimentálního vozidla je využito Formule Ford 1600. Jízdní manévr byl uspořádán podle normy ISO/WD 3888/2. Jsou realizovány tři varianty Kalmanova filtru, které se liší měřenými veličinami použitými pro korekci pohybu modelu. V závěru jsou nastíněny další možnosti jak proces odhadů stavových veličin s využitím diskrétního Kalmanova filtru dále zpřesnit, případně jak tohoto algoritmu efektivně využít pro identifikaci parametrů vozidla – např. směrové tuhosti pneumatik.
Stirlingův motor
Blaha, Josef ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o Stirlingově cyklu a jeho studiu různými přístupy. Je zde nastíněn výpočet pomocí Schmidtovy teorie a poukázány odlišnosti ideálního a reálného cyklu. Na základě mé předchozího rešerše poskytuje podrobný přehled o metodách dnes používaných k simulaci jak samotného Stirlingova cyklu, tak celého motoru. Pozornost je věnována i současnému využití tohoto stroje, který není širší veřejnosti příliš známý.
Vývojové trendy převodových ústrojí automobilů
Hebnar, Tomáš ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá spojkami, jež jsou nedílnou součástí převodového ústrojí automobilů, popisuje rozdělení spojek a uvádí příklady moderního provedení.
Převodovky automobilů
Glatter, Willi ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce je kompilacního charakteru a uvádí prehled používaných prevodovek automobilu a jejich moderní vývojové trendy. Nejprve jsem se zabýval manuálními stupnovými prevodovkami, prevodovkami razenými pod zatížením a polosamocinnými prevodovkami. Ve druhé cásti jsem se podrobneji zabýval sekvencne razenými prevodovkami instalovanými do: sportovních vozu a bežných osobních automobilu.
Zážehový motor s proměnným stupněm komprese
Fűri, Peter ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
S cieľom znížiť emisie znečisťujúcich látok zo spaľovacích motorov aplikácia stechiometricky riadených zážihových motorov pre ľahké vozidlá prekonala v posledných rokoch trhový podiel vznetových motorov. Hlavným dôvodom je schopnosť podstatne znížiť primárne škodlivé emisie (HC, CO a NOx). S rastúcou pozornosťou venovanou emisiám CO2 sa však vývoj vysoko účinných zmenšených zážihových motorov stáva mimoriadne zaujímavým. Aby sa však umožnila prevádzka pri vysokom zaťažení na takýchto zmenšených motoroch, kompresný pomer sa musí znížiť z dôvodu obmedzení klepania, čím sa zníži účinnosť prevádzky pri čiastočnom zaťažení. Táto práca sa snaží opísať riešenia, ktoré už boli vyvinuté rôznymi výrobcami automobilov a detailne opísať mnou navrhnuté konštrukčné riešenie na zmenu kompresného pomeru pomocou dvojstupňového systému.
Spojka pomocného pohonu
Holubec, Martin ; Jakubec, Josef (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem a konstrukčním návrhem spojky pomocného pohonu vozidel Tatra. Spojka umožní spouštění přídavného zařízení za chodu motoru. Je řešena jako lamelová s mokrým prostředím a je pneumaticky ovládaná. Spojka je konstruována z hlediska vnějšího omezení. Práce obsahuje výpočet spojky vzhledem k přenášenému momentu a vzhledem k ohřátí. Konstrukční návrh zahrnuje popis konstrukce jednotlivých součástí spojky.
Šestiválcový vznětový motor pro užitková vozidla
Pulava, Oleksandr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je navrhnout klikový hřídel pro šestiválcový motor užitkového vozidla, který je jedním z řády unifikovaných motorů. Hlavní části jsou návrh konfiguraci klikového hřídele, výběr způsobu vyvážení sil a momentů klikového hřídele, zpracování výkresové dokumentace hlavních komponent klikového hřídele, a ověření pevnostních charakteristik klikového hřídele. Taky je proveden návrh charakteristik tlumiče torzních kmitů a zjištěn jeho vliv na torzní kmitání a pevnost klikového hřídele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 285 záznamů.   začátekpředchozí121 - 130dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.