Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí113 - 122  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úroveň čtenářských dovedností a vztahu ke čtení v souvislosti s metodou nácviku čtení
Pešková, Kateřina ; Housarová, Blanka (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Kvalita života osob s Parkinsonovou nemocí se zaměřením na oblast řeči a komunikace
Blabolová, Anna ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Škodová, Jana (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Podpůrný materiál v terapii vyprávění příběhu se získanou narušenou komunikační schopností
Vašková, Michaela ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Sýsová, Jana (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Vliv psychorelaxačních cvičení na děti s ADHD/ADD
Krejčová, Renata ; Michalová, Zdena (vedoucí práce) ; Housarová, Blanka (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývala vlivem psychorelaxačních cvičení na děti s ADHD/ADD. Záměrem práce bylo zachycení efektu psychorelaxačních cvičení na obtíže dětí spojené s jejich poruchou. Cílem průzkumu byl pokus zjistit, do jaké míry pomáhají psychorelaxační cvičení zvýšit koncentraci pozornosti a rozvoj sociálních dovedností dětí v kolektivu třídy speciální mateřské školy. Teoretická část se zabývala problematikou poruch chování a významem psychorelaxace pro tyto děti. Praktická část se zaměřila na obsah psychorelaxačních cvičení se zjišťováním jejich účinnosti na děti s ADHD/ADD. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Komunikace, řeč a jazyk u dítěte se symptomy ADHD (případová studie)
Hrůzová-Rychtaříková, Lenka ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Michalová, Zdeňka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na případovou studii, jejíž cílem je zmapování průběhu vývoje komunikačních (pragmatických), kognitivních a motorických dovedností u dětí se symptomy ADHD. V teoretické části vycházím z neurobiologie, z fyziologického vývoje a možných poruch řeči působící následné potíže v komunikaci projevující se v chování ve společenství. V praktické části pak sleduji v rámci výše uvedené problematiky, mimo jiných metod metodou videozáznamů, konkrétní dítě, pocházející z neúplné rodiny; původně ze sociálně slabšího, nepodnětného prostředí. Následně pak analyzuji videonahrávky, které jsem pořídila během roku 2005 - 2006 a porovnávám s výsledky dítěte, které pochází z podnětného prostředí a jehož vývoj také neprobíhá v rámci daného věku. Na závěr hodnotím, která oblast během výše uvedené doby dosáhla u dítěte z nepodnětného prostředí zlepšení a do jaké míry.
Logopedické pomůcky v praxi
Šifferová, Olga ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Sýsová, Jana (oponent)
Tématem rigorózní práce je problematika teoretické báze a praktické báze pomůcky v logopedické intervenci. Teoretická část se představuje historická náhled v používání a vymezování pojmu pomůcka. Charakteristika postupuje od obecného pojetí ke speciálnímu vymezení. Jednotlivé kapitoly umožňují hlubší pohled na dílčí problematiku, např. klasifikace, funkce, zásady. Největší prostor je věnován pomůckám v logopedii. V rámci praktické části budou prezentovány výsledky orientačního průzkumu zaměřeného na postojové názory a odborné pohledy na logopedickou pomůcku. Informace představené v rigorózní práci by měly přispět ke komplexnímu, ucelenému pohledu na problematiku teoretické základny a pragmatického užívání logopedických pomůcek, se zaměřením na děti s narušenou komunikační schopností. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diagnostika poruch řeči u osob s Parkinsonovou nemocí
Šimonková, Ivona ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Voldřichová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na diagnostický proces narušené komunikační schopnosti u osob s Parkinsonovou nemocí. V teoretické části je připraven přehled dosavadních poznatků o problematice Parkinsonovy nemoci, řečových potížích spojených s PN a možnostech logopedické diagnostiky. V praktické části je posuzován řečový projev osob s PN. Dysartrické poruchy řeči jsou hodnoceny v závislosti na délce trvání PN. Pro zkoumání vzorku osob s PN je zvolen tzv. Test 3F, který se používá pro diagnostikování osob postižených dysartrií. Pro účely posouzení jsou osoby s Parkinsonovou nemocí rozčleněny do skupin dle délky trvání jejich nemoci.
Vyšetření pragmatických komunikačních kompetencí se zaměřením na děti s Aspergerovým syndromem
Bělohlávková, Lucie ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Michalová, Zdena (oponent)
Cílem mé diplomové práce je porovnání komunikačních schopností u dětí s AS a běžné populace. Toto porovnání bych chtěla uskutečnit pomocí Children Communication Checklist (Bishop, 1998). Pokud vím, v České republice dosud nikdo nic podobného nezkoušel, a proto se i domnívám, že by to mohlo být velkým přínosem - a to především ve vztahu k modernímu pojetí logopedie, jakožto vědy zabývající se narušenou komunikační schopností.
Možnosti logopedické prevence v podmínkách běžné mateřské školy
Švarcová, Lucie ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Sýsová, Jana (oponent)
Diplomová práce chce ověřit, jaké možnosti má logopedická prevence v podmínkách mateřské školy. V teoretické části se bude věnovat vymezení pojmu prevence z obecného hlediska a z hlediska logopedického. V praktické části bude zaměřena na tvorbu a praktické ověření experimentu založeného na systematickém ovlivňování motorických dovedností u věkově specifické skupiny dětí v podmínkách mateřské školy. Předpokládá, že pravidelná stimulace motorických dovedností vede k vysoce efektivnímu působení v oblasti artikulace a může přispívat k prevenci vad řeči.
Obtíže žáka s vývojovou dysfázií při osvojování anglického jazyka
Pilousová Baumannová, Gabriela ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Michalová, Zdena (oponent)
Z kvalitativní analýzy uvedené v kapitole 4.7 implicitně vyplývá, že se dosavadní metodika výuky cizích jazyků u dysfatických žáků příliš neosvědčuje. Je proto třeba hledat jiné postupy, které by pomohly kompenzovat specifické nedostatky těchto žáků. V následujícím textu jsou již navržena některá konkrétní opatření zmírňující dopad vývojové dysfázie na osvojování angličtiny či cizího jazyka obecně. Tato opatření se týkají orálního a písemného projevu žáka, vyučovacích pomůcek, zadávání domácích úkolů a celkové motivace k učení cizímu jazyku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí113 - 122  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.