Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 285 záznamů.  začátekpředchozí111 - 120dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohon vznětového motoru rostlinným olejem
Kuběna, Pavel ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce nabízí čtenáři bližší seznámení s problematikou provozu vznětových spalovacích motorů na jiná, než konvenční paliva. Na začátku této práce je čtenáři nabídnuto široké množství alternativních paliv používaných od počátků automobilismu, jejich základní informace, vlastnosti, využití a technickou problematiku každého paliva. V následující části práce se autor zabývá pouze rostlinným olejem a jeho možností využití jako paliva v naftovém spalovacím motoru. Zaměřuje se na konkrétní přestavby vozidla, jejich složitost, výhody a nevýhody, na celkovou ekonomiku provozu a rizika používání rostlinného oleje místo klasické motorové nafty. Je tam zdokumentována také výkonnostní charakteristika a ekologická bilance konkrétního měřeného vozidla.
Čtyřválcový řadový vznětový motor s excentrickým klikovým mechanismem pro užitková vozidla
Ducheček, Martin ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vyhodnocení vlivu excentricity klikového mechanismu na síly působící mezi pístem a vložkou válce pro zadaný klikový mechanismu. Následně je vyšetřen vliv excentricity na vyvážení klikového mechanismu a pro zvolenou hodnotu excentricity provedeno vyvážení. Pro ověření konstrukce byla provedena pevnostní kontrola klikového hřídele se zahrnutím torzních kmitů.
Návrh reduktoru zážehového šestiválcového leteckého motoru
Novák, Lukáš ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem reduktoru pro šestiválcový letecký motor. Jsou zde zpracovány jednotlivé součásti reduktoru a následně jako sestava s klikovým hřídelem je řešeno torzní kmitání kompletní sestavy a stanoveny životnosti jednotlivých částí.
Hybridní pohon automobilů
Sommer, Matěj ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
V této práci je zpracován ucelený přehled možných principů hybridního pohonu a jsou zdůrazněny přednosti a nedostatky jednotlivých koncepcí, přičemž zvláštní pozornosti je věnováno vozidlům s palivovými články a elektromotorem. Součástí práce je prezentace vlastního názoru na tuto problematiku a odhad dalšího možného vývoje hybridních pohonů a jejich podíl na celkovém trhu s osobními automobily.
Rekuperace energie u HPV
Bittner, Ivo ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá komplexním studiem a návrhem rekuperační soustavy silničního vozidla poháněného lidskou silou. Obsahuje přehled různých typů rekuperačních prostředků, jejich vlastnosti, výhody, nevýhody a použitelnost při konstrukci takového vozidla.
Parní stroj
Koutník, Štěpán ; Nedoma, Jiří (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá technologií parního stroje. Nejdříve je popsán historický vývoj, užití v praxi a jeho součásti. Následně se práce zaměřuje na cyklus parního stroje, který je zde zanalyzován. Druhá část pojednává o moderním využití parního stroje jak v automobilním průmyslu, tak mimo něj.
Modulární platforma MEB pro elektromobily
Tkach, Svitlana ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou možností nově vyvinuté modulární platformy MEB pro elektromobily koncernu Volkswagen. Cílem bylo vytvoření rešeršní studie o technických parametrech platformy a možnostech jejího využití pro různé kategorie vozidel nejen v rámci koncernu Volkswagen, ale i sdílení platformy s konkurencí. V závěru bakalářské práce je zformulovaný dopad technologií, nabízených modulární platformou MEB, na vývoj a výrobu elektrických vozidel, a s tím související možnost zvratu v rozšíření elektrického pohonu.
Modification of a four cylinder diesel engine to a single cylinder test engine
Mátyás, Attila ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
This thesis deals with modification of an existing four-cylinder diesel engine to a singlecylinder research engine. The work is divided into four main parts. The first part is theoretical, briefly describes research engines, their individual types and provides an overview of their functions. The second part of the work includes the modification of a four-cylinder diesel engine to a single-cylinder research engine, focusing mainly on balancing inertia forces. The third, most extensive chapter contains the structural analysis of the crankshaft. The last part contains the design of a torsional coupling, which ensures the connection of the engine with the dynamometer.
Čtyřválcový vznětový motor pro užitková vozidla
Nikolaychuk, Yaroslav ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce zaměřena na návrh klikového hřídele pro čtyřválcový vznětový motor pro užitková vozidla Hlavními ukoly této práce jsou návrh konfigurace klikového hřídele, vyvážení setrvačných sil a momentů v klikovém mechanismu, zpracování výkresové dokumentace klikového hřídele, provedení pevnostní kontroly s uvážením torzních kmitů.
Vozidlo poháněné lidskou silou
Schneider, Adam ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá vozidly poháněnými lidskou silou. Je v ní uvedena historie těchto vozidel, jejich rozdělení podle typu pohonu a 3 studie nekonvenčních vozidel. Na závěr je představeno několik reálných netradičních vozidel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 285 záznamů.   začátekpředchozí111 - 120dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.