Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí103 - 112další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace programu PROSLUCH u dětí předškolního věku
Štochlová, Markéta ; Housarová, Blanka (oponent)
Tématem této práce je aplikace skupinového programu PROSLUCH pro děti předškolního věku, který se bude věnovat stimulaci dílčích oblastí sluchového vnímání v individuálních podmínkách, a jeho použití jako součásti dopolední aktivity dětí v mateřské škole. V teoretické části se budu zaměřovat na oblast sluchového vnímání jako soubor dílčích dovedností, na popis oblastí, které lze do sluchového vnímání zařadit. Též se zaměřím na diagnostiku sluchového vnímání, popis obtíží v této oblasti a budu se zabývat otázkou reedukace, také bude nastíněn vzdělávací program pro pedagogické pracovníky. V praktické části bude detailněji popsán skupinový program pro děti předškolního věku, bude se jednat o program PROSLUCH na rozvoj sluchového vnímání. Dále budou porovnávána získaná data a analyzován výsledný materiál. Výstupem rigorózní práce je opakované ověření a aplikace tohoto programu v individuální formě, též možnost rozšíření cílové skupiny programu a možnost začlenění programu do školních vzdělávacích programů MŠ.
Strach a úzkost u dětí s koktavostí
Gottwaldová, Kristýna ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována problematice strachu a úzkosti u dětí předškolního a mladšího školního věku. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je členěna do pěti kapitol, které se zaměřují na fakta potřebná k pochopení daného tématu. Jedná se o pojmy, jako jsou emoce (strach, úzkost), vývojové věkové omezení, koktavost, dále konkrétněji problematika rodičů dítěte s koktavostí, dítě s koktavostí ve společnosti a prevence koktavosti. Praktická část obsahuje cíle, vyhodnocování a následně výsledky dotazování, které mělo poukázat na konkrétní oblasti, ve kterých děti a jejich rodiče prožívají strach, úzkost či stres. Klíčová slova: emoce, strach, úzkost, koktavost,
Výchova řeči a prevence narušené komunikační schopnosti v mateřské škole
Králová, Lucie ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává historické srovnání legislativního rámce preprimárního vzdělávání od počátku institucionalizovaného vzdělávání dětí předškolního věku na našem území. Dalším tématem je představení osnov pro předškolní vzdělávání a srovnání cílů a úkolů, které jsou stanoveny pro oblast jazyka a řeči. Dále jsou představeny obecné i specifické parametry programu zaměřeného na rozvoj řeči a prevenci narušené komunikační schopnosti. Poslední dvě kapitoly představují teorie vývoje dětské řeči a prevenci, jak obecně, tak ve spojitosti s vývojem řeči. Praktickou část tvoří analýza dotazníkového šetření. Vědecké šetření se týká přípravného a dalšího vzdělávání učitelek mateřských škol, existence logopedického programu a jeho parametrů, aktivit, které rozvíjejí řeč, spolupráce s rodiči a úrovně řeči dětí v současnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rekondiční pobyt jako prostředek komplexní péče u osob s Parkinsonovou nemocí
Kramerová, Michaela ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Růžičková, Hana (oponent)
Tématem diplomové práce jsou rekondiční pobyty, které jsou součástí komplexní péče o osoby se získaným neurodegenerativním onemocněním. Konkrétně se jedná o osoby s Parkinsonovou chorobou, jež se řadí mezi choroby extrapyramidového systému. Diplomová práce směřuje ke zmapování rekondičních pobytů organizovaných společností Parkinson. Zaměřuje se na oblast organizace, příprav, průběhu a závěrečnému hodnocení pobytů. Zvláštní kapitolou je logopedická péče spadající do komplexní terapie poskytované účastníkům pobytu. Ve své práci se snažím porovnávat poznatky získané z prostudované literatury a z praktických zkušeností. Závěry diplomové práce jsou založeny na kvantitativním průzkumu účastníků dvou rekondičních pobytů. Klíčová slova: chronická nemoc, neurodegenerativní onemocnění, Parkinsonova nemoc, získaná porucha článkování řeči - dysartrie, rekondiční pobyt
Rekondiční pobyty pro osoby s CMP a fatickou poruchou
Kotlínová, Ludmila ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Integrace dětí s narušenou komunikační schopností
Bezděková, Libuše ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika integrace dětí s narušenou komunikační schopností. Teoretická část představuje dosavadní poznatky z odborné literatury týkající se integrace. Charakteristika postupuje od obecného pojetí ke speciálnímu vymezení. Jednotlivé kapitoly umožňují postupný náhled na problematiku integrace, zejména na ranou a předškolní péči o postižené děti, proces, podmínky a formy integrace v předškolním věku. Největší prostor je věnován integraci dětí s narušenou komunikační schopností. V praktické části jsou prezentovány výsledky průzkumu zaměřeného na kvantitu a kvalitu poskytované péče integrovaným dětem se speciálními vzdělávacími potřebami orientované především na integraci dětí s vadami řeči v průběhu posledních pěti let. Informace představené v diplomové práci by měly přispět k širšímu pohledu na tuto problematiku a vést k určitým postojům a zamyšlením nad dosavadním průběhem a způsobem integrace dětí s narušenou komunikační schopností. Práce může být i východiskem k další studii zaměřené např. k hledání příčin vzniku tak velkého množství integrovaných dětí s narušenou komunikační schopností. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výkon paměťových mechanismů u dospělých osob s narušenou komunikační schopností
Nestávalová, Hana ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Přestože se v posledních desetiletích zvedá vlna zájmu o problematiku paměti, z hlediska logopedie, je paměť v této oblasti stále "tabula rasa". Proto se pokusím ve své práci "Výkon paměťových mechanismu u dospělých osob s narušenou komunikační schopností" postihnout komplexní pohled na paměť ve spojitosti s problematikou jejího selhávání u lidí s afázií, Alzheimerovou chorobou a Parkinsonovou nemocí. Cílem této práce je zmapovat paměťové mechanismy a funkce u těchto osob na základe vytvořeného testu paměti. Tento test paměti adresuji nejen na populaci dospělých osob s narušenou komunikační schopností, ale také na zdravou populaci dospělých osob, u níž předpokládám funkci kontrolního vzorku. Zároveň také předpokládám, že by tento materiál mohl vyplnit mezeru v oblasti testových materiálu týkající se paměti. Dále by mohl sloužit i jako materiál pro cvičení paměti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Integrace dětí s vývojovou dysfázií na začátku školní docházky
Blovská, Markéta ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Sýsová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vývojové dysfázie dítěte mladšího školního věku. Je složena ze dvou částí. Teoretická část pojednává o integraci a integrovaném vzdělávání a vymezuje termín vývojové dysfázie a její příznaky. Část praktická se zaměřuje na vzdělávání dysfatických dětí v integrované formě a analýzu problémů, se kterými se setkávají při výuce českého jazyka.
Paměťové funkce u dětí s vývojovou vadou
Plívová, Markéta ; Michalová, Zdena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o problematice paměťových funkcí u dětí se specifickou jazykovou poruchou - vývojovou dysfázií. Teoretická část se věnuje vysvětlení základních pojmů - paměť, paměť ve vztahu k řeči, paměť u dětí mladšího školního věku, paměť u vývojové dysfázie. Praktická část nabízí srovnání dvou skupin pomocí diagnostického materiálu pro hodnocení verbální funkční paměti. Nejprve jsem testovala děti z běžných základních škol, zjišťovala jejich výkonnost paměti. Druhou skupinu tvořily děti s vývojovou dysfázií. Provedla jsem analýzu, srovnání výkonu dvou skupin a určité vyhodnocení mé práce.
Způsob emocionálního ovlivnění žáků s ADHD/ADD v rámci edukačního procesu
Lázníčková, Petra ; Housarová, Blanka (oponent) ; Michalová, Zdena (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zmapování úspěšnosti výuky sociálních dovedností u dětí s ADHD/ADD. Jedná se o zjištění, zda výuka sociálních dovedností přispívá k pozitivním změnám v oblasti emocionality a dílčích rysů osobnosti u těchto dětí. Teoretická část je zaměřena na problematiku syndromu ADHD/ADD, jeho historii, definice, etiologii, projevy a možné terapeutické přístupy. Dále se zabývá problematikou emocí, emocionalitou a osobností dětí s ADHD/ADD. V závěru teoretické části jsou v rámci koncepce emoční inteligence rozebrány vhodné způsoby rozvoje emočních a sociálních dovedností zejména v průběhu edukačního procesu. Praktická část je postavena na dotazníkovém šetření žáků Základní školy pro žáky se specifickými poruchami chování, které mapuje úspěšnost implementace výuky sociálních dovedností. První z dotazníků vyhodnocuje vybrané rysy osobnosti na základě sebehodnocení žáků této školy. Druhý dotazník se soustřeďuje na oblast emocí, jejich rozlišování, chápání a hodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí103 - 112další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.