Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 110 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohledy nahoty
Škodová, Radka ; Spáčilová Blažková, Kateřina (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Zobrazení ženského těla, včetně fyzických a psychologických aspektů, které pronikají do intimní sféry. Fyzické a psychické zápasy spojené s každodenní realitou ženského života. Zobrazení žen v rámci tohoto projektu zdůrazňují jejich sílu, ale zároveň odrážejí i osobní hloubku projevu, čímž dodávají tématu ženskosti v umění nový rozměr. Přestože jsou postavy vnímány jako univerzální bytosti, v důsledku předávání vlastních myšlenkových vzorců postupně nabývají podoby samotné studentky. V kontrastu mezi osobním a univerzálním tak vytváří díla, která odhalují nový pohled na ženský akt a vzdalují se historickému narativu vytvořenému mužským pohledem - tzv. male gaze. Teoretické zpracování rozsáhlého tématu ženského aktu v umění z více úhlů pohledu a pokus o propojení teoretických poznatků s praktickým ztvárněním v malířské práci.
Bez názvu
Hromadová, Michaela ; Vlková, Veronika (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Svou bakalářskou práci jsem se rozhodla vést jako další pokračování a stupeň vývoje svého konceptu vycházejícího především z hlubinné psychologie C.G.Junga, a to konkrétně z metody aktivní imaginace. Výstupem této práce je realizace série různě velkých kreseb bílou tužkou na černém papíře, která je doplněna mou hudební tvorbou tvořenou souběžně s kresbami. V této sérii se soustředím na prolínání a syntézu jednotlivých částí do jednoho společného celku za pomocí synestézie zvuku a obrazu. Zkoumám zde tak podstatu a možnosti převádění vizuální tvorby do zvukové roviny například za pomocí volného asociování zvuků a tvarů, avšak jedná se obecně o koncept tvorby formou čisté improvizace, jejíž cílem je postupné rozvíjení těchto dvou prolínajících se pólů jako jednoho celku.
Posthumanistický objekt
Adámková, Štěpánka ; Alaverdyan, Argišt (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci bude autorka pracovat s tělesností a spojením organického se syntetickým; skrze nástěnný objekt bude zkoumat, jak syntetický materiál reaguje s organickým tělem, jakými způsoby je možno dichotomii syntetického a organického spojit a vytvořit tak jejich metamorfózu, vlastní světy, abstrahovanou formu figurace. Její práce vychází z obdivu k lidskému tělu, které je obaleno a obklopeno syntetickými materiály. Tento vztah a spojení autorka vnímá a pojímá kontemplativně, romantizovaně. Ve svých nástěnných objektech hledá dynamiku, pohyb svalů, sounáležitost. V rámci bakalářské práce bude pokládat otázky týkající se vnímání vlastní tělesnosti, jsoucnosti a lidskosti v éře syntetizace, virtuality a derealizace. Kontemplací nad těmito otázkami vytvoří vlastní formy tělesnosti, kterou znázorňuje vlastním vizuálním názvoslovím, formami synteticko-organického života – lidstvo se podrobuje umělému světu a naopak, vytváří post-humanistické tělo, jemuž je potřeba vytvořit novou definici a pojetí.
TAKE ME ON THE WAY
Volfová, Marika ; Helia De Felice, Jennifer (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Stručná charakteristika formy a technologie bakalářské práce a její zdůvodnění. Uvedení do tématiky a problematiky řešené v této práci. Zařazení do kontextu současného umění.
Horečka černé vody
Gryboś, Julia ; Chrobák, Ondřej (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Prostor jako zážitek.
Malířův rok
Kachlíková, Barbora ; Pospiszyl,, Tomáš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Na svojí diplomové práci jsem pracovala na art rezidenci v Gedoku ve Stuttgartua práce je tedy tím ovlivněná. Magisterská práce se sestává 15 - 20 prací. Zvolené médium pro vypracování je malba a technika olej na plátně. Série nemá jednotnérozměry, velikosti pláten se pohybují od 80x90 cm do 200x200cm.
Překlad
Boček, Matěj ; MgA. David Böhm Ph.D (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
„Mé tělo je jakoby nulový bod prožívaného světa, centrum, z něhož vychází a k němuž se váže všechna orientace.“ Má diplomová práce je založena na sérii figurálních maleb. Jako inspirační a tematický zdroj jsem zvolil nejrůznější osobní, intimní prožitky naplněné napětím existence, komunikace či tvorby. Zobrazuji lidi a jejich vztahy, či procesy těchto vztahů. Člověka a jeho vztah k jinému člověku skrze komunikaci, jazyk, text či emoce. Člověka, jeho vztah k okolí a stopy, jež v něm okolí zanechává. Člověka a jeho vztah k němu samému, obracení se do sebe a uvažování o vlastní identitě a existenci.
METAFYZICKÁ VYPRÁVĚNÍ
Dvořák, Vojtěch ; Písařík, Petr (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Práce s názvem „Metafyzická vyprávění“ se vztahuje k osobnímu vnímání a prožívání vnějšího světa i sebe samého, stejně jako k vnímání malby a obrazu. Pojem metafyzika si vypůjčuje z filozofie právě pro jeho tematizování lidského bytí. Vyprávění prezentuje proud vyjádření určený ke sdílení, komunikaci, zábavě i dozvídání. Bakalářská práce se skládá ze série olejomaleb na plátně. Jedná se o abstraktní malby, na nichž zkoumám tvar, barvu a motiv obrazu. Imaginativní výjevy zbavené figur a perspektivy. Cílem je otevřít co možná největší prostor neomezenému vyjádření.
Teorie jednání o X kapitolách/Jednání teorie o X dějstvích : Talk and Twerk
Bačíková, Alžběta ; Sterec, Pavel (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Vystupem diplomového projektu Talk&Twerk je záznam setkání lektorky rétorického umění a tanečnice vyučující twerking. K protnutí jemné choreografie řeči a explicitně erotického tance dochází při jejich vzájemné vyuce. Dokumentární kamera snímá zblízka těla obou žen při nácviku pohybovych figur. Nejprve se v poloimprovizovanych cvičeních trénuje artikulace různych názorovych pohledů na twerking. Od základních dechovych cvičení se dostávají k nácviku nonverbálního vyjádření a tělesného vyrazu. Jedna lektorka učí druhou přesvědčivému projevu, poté si role prohodí a lekce pokračuje tanečním nácvikem. V závěrečné sekvenci tančí obě krátkou choreografii na originální skladbu, vzniklou na míru projektu.
Open Call
Gajdošík, Andreas ; Rathouský, Luděk (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
V diplomové práci Open Call se zaměřuji na nerovné postavení tvůrců v rámci současného uměleckého provozu, v němž i navzdory rozšíření zrovnoprávňujících a transparentních praktik, například otevřených výzev (open call), v značné míře stále přetrvává kult jména, váha známosti a doporučení. Tuto problematiku zpracovávám praktickou uměleckou intervencí, jež je blízká taktice měřítka 1:1 uměleckého hnutí Arte Útil – a to sice vytvořením softwarového nástroje Nomin, jehož cílem je přímá podpora znevýhodněných či marginalizovaných skupin umělkyň a umělců. Nomin využívá vlastnosti emailového protokolu SMTP, díky nimž umožňuje divákům-uživatelům odesílání falešných, sebe-doporučujících emailů – a to z adres slavných kurátorů – do emailových schránek galerií i jiných institucí. Tvorbu programu Nomin a s ním souvisejícího zázemí (softwarové dokumentace, webové stránky aj.) přitom podřizuji paradigmatu dostupného, svobodného a otevřeného softwaru, jako i metodice agilního vývoje softwaru, a to s cílem divákům-uživatelům v rámci takto vzniklého gesamtsoftwerku zajistit funkční, přívětivý software, kontrolu nad jeho směřováním i možnost se do jeho vývoje přímo zapojit. Výsledné umělecké dílo je tak více než jednotlivým artefaktem, například pouze programem Nomin, spíše určitou množinou provázaných objektů a praktik usazených v síti sociálních vazeb a zažitých jednání, jež balancuje na pomezí institucionální kritiky, užitečného umění, participativního umění a kolektivní performance.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 110 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.