Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Automating the search for abnormalities from tomographic data
Semerák, Petr ; Zemek, Marek (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
The presented thesis concerns the automation of the process of scanning and evaluating abnormalities of gascoolers that occur during their production. Non-destructive testing employs CT scanning technology, which generates image data as an output. The objective of the work is to replace the time-consuming manual data scanning process with a reliable algorithmic method and to assess the potential of this direction of development. The theoretical part of the thesis deals with cooling systems in cars, non-destructive testing with a focus on CT technology and a search for software for viewing and analysing CT data. The practical part of the thesis focuses on the problem of clogged gascooler ducts. The causes of this abnormality, the current approach to its detection and a new automatic inspection approach are described. The proposed algorithm together with an application developed using Matlab are tested on concrete data. Finally, the reliability of the results is evaluated by manual inspection of the CT images. A deep neural network is trained to assess the quality of the image data.
Icing on radiator used for heat pump for EV vehicles
Ostroukhov, Andrei ; Růžička, Marek (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This work is focused on the effect of condensation on the heat transfer of an electric car’s radiator. The theoretical part describes the working principle of the heat pump system and also includes a description of heat transfer in the radiator and condensation on its surface. The work describes a solution to reduce the amount of condensate, and various methods have been demonstrated. The process of frosting, the formation of ice on the surface of the heat exchanger, was also described, as well as mechanical damage resulting from frosting. In the practical part, simulation software will be used to compare the amount of condensate that appeared on the surface of the heat exchanger using the methods described below. Also, the simulation will determine the dependence of the heat flow on the amount of condensate.
Aplikace chlazené recirkulace výfukových plynů u moderních zážehových motorů
Bazala, Jiří ; Bauer, František (oponent) ; Tůma, Jiří (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
systémů chlazeného EGR (recirkulace výfukových plynů), vodního vstřikování a jejich kombinace. Pro tento účel byl na základě měření zkalibrován simulační model spalovacího zážehového motoru. Na tomto modelu byl prověřen vliv externího chlazeného EGR systému na klíčové parametry motoru jako je účinnost, měrná spotřeba paliva, výkon a jiné. Zde se dospělo k závěru, že systém EGR má z hlediska poměru dosažených výsledků a komplexnosti nevyhovující parametry. Proto byl na modelu prověřen model i vodního vstřikování a porovnán právě se systémem EGR. Model motoru s vodním vstřikováním byl vyhodnocen jako výhodnější. Proto se rozhodlo, že se prostředky k ověření výsledků investují do experimentálního vozidla s vodním vstřikováním a dojde ke srovnání výsledků simulačního modelu a experimentálního měření. Jako budoucí nejvhodnější kombinace vzhledem ke sledovaným parametrům se jeví použití jak systému EGR, tak vodního vstřikování a ideálně s možností zapalování směsi v předkomůrce.
Návrh EGR výměníku pro recirkulaci výfukových plynů
Bazala, Jiří ; Vančura, Jan (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na nové konstrukční řešení EGR výměníku ve formě CAD modelu, jeho CFD simulaci, vyvození patřičných závěrů, a také porovnání dvou vývojových typů tohoto výměníku.
Potenciál biopaliv pro moderní spalovací motory
Matyáš, Milan ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zmapování potenciálu využití biopaliv pro moderní pístové spalovací motory. Práce se zabývá jednak snižováním ekologické zátěže, tak i možného zvyšování výkonových parametrů a účinnosti motoru, jako je použití paliva se zvýšenou antidetonační odolností u zážehových motorů.
Optimization of EGR system and water injection for gasoline engine
Kertész, Tibor ; Svída, David (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
The focus in this master’s thesis is on proving effects of exhaust gas recirculation and water injection. Thermodynamic simulations were made in software GT-Power. There were tried different settings of systems and were observed impacts on a naturally aspirated engine. Results were compared with the engine without these systems.
Problematika hodnocení produkce škodlivin ve výfukových plynech osobních vozidel
Jančář, Radek ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Práce rozebírá hodnocení homologačního měření produkce škodlivin osobních automobilů v Evropské unii. Chronologicky jsou popsány používané metodiky měření, včetně norem, které je popisují. Spolu s vylepšeními a nedostatky, které s sebou nové požadavky přinesly, je zmíněn i dopad na nové automobily a trendy, které emisní požadavky ovlivnily v oblasti vývoje automobilu. Hlavní část práce se zabývá měřením emisí ve skutečném provozu RDE a popisuje problematiku této přelomové metodiky.
Problematika legislativních testů při hodnocení produkce škodlivin ve výfukových plynech
Filák, Martin ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zaobírá problematikou legislativních testů při hodnocení produkce škodlivin ve výfukových plynech. Je zaměřena hlavně na problematiku emisních norem, předpisů a principů pro omezování vzniku emisí. Kromě přehledu aktuálních požadavků jsou zmíněny též výhody a nevýhody jednotlivých norem spolu s návrhy na jejich vylepšení. Práce také zahrnuje přehled dění kolem kauzy Dieselgate a její dopady na společnost.
Chlazení stlačeného vzduchu pro spalovací motor kategorie CDS SEMI-PRO
Novozámský, Richard ; Bazala, Jiří (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nového systému chlazení stlačeného vzduchu pro přeplňovaný motor použitý v kategorii závodu CDS Semi-Pro. První část práce je zaměřená na analýzu vnějších podmínek ovlivňující návrh systému. Druhá část se věnuje simulacím výkonových parametrů motoru. Ve třetí části je proveden návrh dvou nových systémů a návrh metodiky testování. Poslední část se věnuje zpětnému dosazení reálných parametrů do výpočtového modelu, ověřením výsledků a zhodnocením navržených systémů.
Catalytic converter and particulate filter functions on diesel vehicles
Šišpera, Adam ; Beran, Martin (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This bachelor's thesis aims to present diesel emission-reduction systems to a broader public, uncovering the basic principles of diesel engine and mechanisms of emission-creation. Catalytic reduction and diesel particulate filter functions are then described, explaining the importance of operating temperature and methods it can be controlled. Finally, it discusses the possibilities of reducing the carbon footprint and complying with the upcoming EURO VII standard.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.