Název:
Spoločenská zodpovednosť firiem a spôsob jej merania
Překlad názvu:
Corporate social responsibility and the methods of its measurement
Autoři:
Kolomijcová, Bianka ; Dušková, Iva (vedoucí práce) ; DŽBÁNKOVÁ, ZUZANA (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] V prvej kapitole práca skúma aktuálnosť problematiky spoločenskej zodpovednosti firiem. Ďalej sa zaoberá historickým vývinom tohto konceptu, načrtáva v akých rovinách a akým spôsobom sa tejto činnosti môžeme venovať a aké sú motivácie firiem k takémuto chovaniu. V druhej kapitole sa práca pokúša odpovedať otázku, prečo spoločenskú zodpovednosť merať, uvádza ako ju správne reportovať podľa noriem GRI a popisuje možné spôsoby merania CSR v súvislosti so spoločenskou výkonnosťou firmy. V tretia kapitola predstavuje spoločnosť Johnson & Johnson, analyzuje a hodnotí najaktuálnejší report spoločnosti o trvalej udržateľnosti z roku 2007. V závere vyjadruje autor svoj názor na načrtnutú problematiku merania a reportovania spoločenskej zodpovednosti.V první kapitole práce zkoumá aktuálnost problematiky společenské odpovědnosti firem. Dále se zabývá historickým vývojem tohoto konceptu, načrtává v jakých rovinách a jakým způsobem se této činnosti můžeme věnovat a jaké jsou motivace firem k takovému chování. V druhé kapitole se práce pokouší odpovědět na otázku, proč společenskou odpovědnost měřit, uvádí, jak ji správně reportovat dle norem GRI, a popisuje možné způsoby měření CSR v souvislosti se společenskou výkonností firmy. Třetí kapitola představuje společnost Johnson & Johnson, analyzuje a hodnotí nejaktuálnější report společnosti o trvale udržitelném rozvoji z roku 2007. V závěru vyjadřuje autor svůj názor na načrtnutou problematiku měření a reportování společenské odpovědnosti.The first chapter of the thesis is examining the topicality of corporate social responsibility. It pursues the historical progress of the concept, defines the fields of action for CSR, lists the particular activities and analyses the motivation of companies for such behavior. The second chapter attempts to answer the question why should we measure CSR and how should we report sustainability according to GRI standards. It also describes the known methods of CSR measurement in relationship with corporate performance. The third chapter introduces the company Johnson & Johnson. It analyses and rates the most recent company report of sustainability form 2007. In the conclusion the author presents his opinion on the given problems of measurement and reporting CSR activities.
Klíčová slova:
Johnson & Johnson; meření; reportování; společenská odpovědnost firem; corporate social responsibility; Johnson & Johnson; measurement; reporting
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/13097