Název:
Tvůrčí využití digitálního intermediátu při tvorbě světelných atmosfér
Překlad názvu:
Creative Use of Digital Intermediate During the Production of Light Atmosphere
Autoři:
Janda, Marek ; Weiser, Antonín (vedoucí práce) ; Jícha, Marek (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této magisterská práce je nastínit tvůrčí využívání digitálního intermediátu v kameramanské praxi. Moderní technologie, mezi které digitální intermediát patří přináší i nové možnosti práce a úpravy světelných atmosfér v digitální postprodukci. Úvodem jsou zmíněny atmosféry v malířství, fotografii a ve filmu. Dále jsou popsány typy vstupních formátů pro zpracování obrazu, druhy filmových přepisů, scannerů a výstupních formátů. Následuje vlastní postprodukce obrazu (s obrazovými ukázkami), která se zaměřuje na zařízení pro postprodukci, digitální kompozici, triky, barevné korekce a úpravy obrazu. Je zde uvedena technologie zápisu dat na film i problém týkající se digitálního kina včetně archivace.
Na závěr práce jsou připomenuty klasické filmové technologie, perspektivy využití digitálního intermediátu v tvůrčí činnosti kameramana a je nastíněna budoucnost a vývojové tendence filmu.The goal of the thesis is to sketch out the creative use of the digital intermediate in the cinematographer. Recent technologies among them also belongs digital intermediate bring new work opportunities and possibility to change the light atmospheres in the digital postproduction. At the beginning there are mentioned the atmospheres in the painting, in the photography and in the film. Further are described the types of inputs for processing the image, sorts of film transfers, scanners and outputs. After comes the prostroduction process (with the picture examples) which is focused on postproduction equipments, digital composition, rigs, color grading and image editing. There is given the description of the technology of film recording and the issues connected with digital cinema and the archiving.
In the conclusion of this work, there are reminded the classical film technologies, perspectives of digital intermediate use in the creative work of a cinematographer and the future and film development trends are sketch out.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/5311