Název:
Lamento v hudbě na přelomu 16. a 17. století
Překlad názvu:
Lamentation at the turn of 16. and 17. centrury
Autoři:
Hellerová, Alena ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce pojednává o vývoji lamenta a také monodických představeních na přelomu 16. a 17. století, které jsou založeny na mytologickcýc textech, které mají původ ve starověkém Řecku. Konkrétněji se zabývám operou Claudia Monteverdiho "Arianna" a zpracováním stejného textu různými autory. Dále pojednávám o zhudebnění lamenta Dido a o významu lamenta při různých dvorských slavnostech. Nakonec zařazuji příspěvek k interpretaci ozdob.This master theses is about lamentation and also about first monodic rapresentations at the turn of 16. and 17.century. Lyrics of these first operas are based on ancient greek porms. I wrote concretely about the second opera by Claudio Monteverdi "Arianna" where is the most famous lamentation. There is a of pieces which were based on Monteverdi ś pattern.The next chapter is about mythological Dido and her lamentations in music (monodic or madrigal). The last two chapters are about relation between marriage and death and using lamentations as a part of court celebrations and about ornamentation.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/4685