Název:
Pavel Haas a jeho suita pro hoboj
Překlad názvu:
PAVEL HAAS AND HIS SUIT FOR OBOE
Autoři:
Sejkora, Jiří ; Sequardtová, Liběna (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent) ; Brožková, Jana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o životě a díle Pavla Haase, českého
skladatele první poloviny 20. století. Druhá část poukazuje na okolnosti, za
jakých bylo napsáno mimořádné dílo ? Suita pro hoboj a klavír. Na tuto Suitu je
pohlíženo z muzikologického a ne interpretačního hlediska. Práce se snaží
prokázat prvořadý záměr autora napsat skladbu pro tenor a orchestr. Skladbu,
kterou autor zamýšlel jako obžalobu nacismu. Toto tvrzení dokazují například
útržky textu v originální partituře. Závěrečná část je věnována rozhovoru
s Annou Hanusovou-Flachovou, mimořádnou ženou, která byla s Pavlem Haasem
v koncentračním táboře v Terezíně a toto dílo premiérovala se svým mužem ?
hobojistou Vítězslavem Hanusem.This Bachelor?s dissert on the czech composer Pavel Haas on his life and
work. The second part of this thesis is focused on circumstances of the period
when the outstanding composition Suita for oboe was composed. It is looked on
Suita for oboe and piano from the musicolgical point of view. The thesis is trying
to document the primary composers intention to compose a piece for tenor and
orchestra. The Piece what was an accusation of the nazism, which is
demonstrated for example with the pieces of the text in the original score. The
conclusion is dedicated to an interview with Anna Hanus-Flach, outstanding
woman, who was imprisoned with Pavel Haas in the concentration camp Terezín
and who premiered the composition together with her husband Vítězslav Hanus.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/4347