Název:
Analýza nabídky celoživotního vzdělávání v ČR a vybraných zemích EU
Překlad názvu:
Analysis of lifelong learning in the Czech Republic and selected countries of EU
Autoři:
Doležal, Ladislav ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá analýzou nabídky celoživotního vzdělávání v České Republice a vybraných státech Evropské unie (Finsko, Dánsko), přičemž bude charakterizována podrobně pouze situace v České Republice. Práce se pokouší zmapovat oblast celoživotního vzdělávání dospělých osob nejen ve věkové kategorii od 25 do 64 let, ale také seniorů. V první části práce se zaměřuji na objasnění pojmu celoživotního vzdělávání a jeho smyslu. Dále zde vymezuji program celoživotního učení a charakterizuji současnou situaci v Evropské unii. V druhé části podrobně charakterizuji situaci celoživotního učení v České Republice a její vývoj. Tato část se také zaměřuje na poskytovatele vzdělávání, počítačovou gramotnost a obecné možnosti celoživotního vzdělávání na univerzitách. V poslední třetí části jsou vybrány společné části celoživotního vzdělávání ve Finsku a Dánsku (charakteristika, legislativa, účast na dalším vzdělávání a počítačová gramotnost), které v této práci porovnávám s Českou Republikou.This bachelor deals with the analysis of lifelong learning in the Czech Republic and selected countries of EU (Finland, Denmark), whereas will be characterized in detail only the situation in the Czech Republic. The work attempts to map the field of lifelong learning, not only in adults ages 25 to 64 years, but also seniors. In the first part of the work focuses on clarifying the concept of lifelong learning and his sense. It also determines the Lifelong Learning and characterize the current situation in the European Union. The second part describes in detail the situation of lifelong learning in the Czech Republic and its progression. This section also focuses on provider education, computer literacy and lifelong learning opportunities at universities. In the last third part are selected common sections of lifelong learning in Finland and Denmark (characteristics, legislation, participation in continuing education and computer literacy), which compares with the Czech Republic in this paper.
Klíčová slova:
Celoživotní vzdělávání; Legislativa celoživotního učení; Poskytovatelé vzdělávání; Počítačová gramotnost; Program celoživotního vzdělávání; A providers of education; Computer literacy; Legislation of lifelong leasing; Lifelong learning; Program of Lifelong Learning
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/24243