Název:
Marketingový význam body image
Překlad názvu:
Marketing importance of body image
Autoři:
Francová, Nikola ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zaměřuje na Body image z hlediska spotřebního chování jedince, jeho predispozic, také z hlediska toho, jak na nás působí média, kde je ideál krásy zobrazován, jako nedosažitelný sen pro většinu z nás. Vysvětluje tělesné sebepojetí, řeč těla, image, jak bylo na tělo nahlíženo v historii, teoreticky definuje základní pojmy spotřebního chování a marketingové komunikace. V praktické části nejdříve stručně popisuje fáze výzkumu, poté především pomocí grafů shrnuje výzkum. Nejzajímavějším výsledkem výzkumu je, že ideál krásy představuje pro většinu respondentek skutečná žena s ženskými tvary a že je vzhled v dnešní době významným faktorem, díky němuž můžeme být více úspěšní.This work focuses on body image in terms of individual consumer behavior, predispositions as well as in terms of how media, which portrayed the beauty ideal, affect us. It explains the physical self, body language, image and how was seen in the history. The practical section briefly describes the first phase of research. After using the chart work summarizes the research. The most interesting results are that the beauty ideal for most respondents is not a top-model shaped woman but real woman with natural female form and appearance.
Klíčová slova:
Body image; Ideál krásy; Média; Beauty ideal; Body image; Marketing media
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/24371