Název:
Interkulturní komunikace (Češi vs. Němci)
Překlad názvu:
Intercultural communication (Czechs vs. Germans)
Autoři:
Lanča, Adam ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá interkulturní komunikací se zaměřením na komunikaci česko-německou. Cílem je zjistit, zda a jaké kulturní rozdíly jsou mezi Českou republikou a Německem a jak se tyto skutečnosti projevují ve vzájemné komunikaci a spolupráci. Zatímco první tři kapitoly poskytují teoretický základ, ve čtvrté kapitole dochází k aplikaci teorie na konkrétní případ, a to Českou republiku a Německo. Čtvrtá kapitola se podrobněji věnuje česko-německé interkulturní komunikaci a zkoumá, jak probíhá komunikace mezi Čechy a Němci v nadnárodních společnostech. Dále porovnává Hofstedeho indexy mezi Českou republikou a Německem a srovnává české a německé kulturní standardy. Ačkoliv kulturní rozdíly mezi zkoumanými zeměmi nejsou značné, neměli bychom jejich následky podceňovat.This diploma thesis is about intercultural communication and is focusing on communication between Czechs and Germans. Its aim is to discover potential cultural differences between Czech Republic and Germany and to analyse the extent to which they influence Czech-German communication and cooperation. While the first three chapters provide the theoretical background, the fourth chapter applies the theory to the particular context of Czech Republic and Germany. It focuses on Czech-German intercultural communication and examines communication between Czechs and Germans in transnational companies. Furthermore, it analyses Hofstede's indexes between Czech Republic and Germany and compares Czech and German cultural standards. Although the cultural differences are relatively small, their consequences should not be underestimated.
Klíčová slova:
Interkulturní komunikace; Kulturní dimenze a standardy; Česká republika a Německo; Cultural dimensions and standards; Czech Republic and Germany; Intercultural communication
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/25530