Název:
Materializmus medzi mladou generáciou Čechov a Slovákov v porovnaní s inými krajinami
Překlad názvu:
Materialism among young Czechs and Slovaks in comparison with other countries
Autoři:
Šefčíková, Natália ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Bakalárska práca sa zaoberá analýzou vnímania materializmu mladých Čechov a Slovákov a porovnáva dané zistenia s výskumami uskutočnenými v iných krajinách. Teoretická časť sa sústredí na vymedzenie pojmov ako materializmus, konzumná spoločnosť a z tohto hľadiska následne charakterizuje spotrebiteľov z vybraných zemí. Prepojením kvantitatívnych a kvalitatívnych metód výskumu dotazníkového šetrenia použitého v praktickej časti sa bližšie zameriava na analýzu vzťahu českej a slovenskej mládeže k materializmu. Cieľom je podať marketérom potrebné informácie týkajúce sa materializmu a na základe toho im pomôcť ovplyvniť spotrebiteľov v rôznych kultúrach vo svoj prospech, získať konkurenčnú výhodu a zefektívniť tak marketingový mix.Bakalářská práce se zabývá analýzou vnímání materialismu mladých Čechů a Slováků a porovnává je s výzkumy uskutečněnými v jiných zemích. Teoretická část se soustředí na vymezení pojmů jako materialismus, konzumní společnost a z tohoto hlediska následně charakterizuje spotřebitele z vybraných zemích. Propojením kvantitativních a kvalitativních metod výzkumu dotazníkového šetření použitého v praktické části se blíže zaměřuje na analýzu vztahu české a slovenské mládeže k materialismu. Cílem je podat marketérům potřebné informace týkající se materialismu a na základě toho jim pomoci ovlivnit mladé spotřebitele v různých kulturách ve svůj prospěch, získat konkurenční výhodu a zefektivnit tak marketingový mix.The Bachelor's thesis analyses the perception of materialism among young Czechs and Slovaks, and compares them with the researches undertaken in other countries. The theoretical part concentrates on defining terms such as materialism, consumer society and in this terms subsequently characterizes consumers in selected countries. Linking quantitative and qualitative methods of survey research used in the practical part focuses on the analysis of the Czech and Slovak youth to materialism. The goal is to give marketers the necessary information concerning materialism and on this basis help them to influence young people from different cultures in their favour, gain competitive advantage and streamline the marketing mix.
Klíčová slova:
Burning man; konzumní společnost; materialismus; mladá generace Čechů a Slováků; Burning man; consumer society; materialism; young generation of Czechs and Slovaks
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/28160