Název:
Identifikace hodnoty ve fůzích a akvizicích
Překlad názvu:
Identifying Value in Mergers and Acquisitions
Autoři:
Neue, Julia ; Mařík, Miloš (vedoucí práce) ; Poborský, František (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zaměřuje na metody identifikace hodnoty ve fúzích a akvizicích. Úvodní kapitola pojednává o fúzích a akvizicích a o pojmu hodnota obecně (dělení, synergetické efekty, klasické metody pro ocenění společností). Následující část navazuje na modely identifikace hodnoty pomocí oceňovacích metod -- moderní metody v rámci Value Based Managment: Economic Value added, Economic Profit, Cash Value Added. V následující kapitole se autorka věnuje detailním variantám Economic Value Added: (1) Vliv hodnot MVA a současné hodnoty synergií na vyjednávací pozice stran, (2) EVA Style of Investing model pro identifikaci firem, které tvoří hodnotu, (3) EVA Momentum model. V závěrečné kapitole jsou jednotlivé modely prakticky rozpracované. Pomocí těchto 3 modelů můžeme např. lépe určit, do jakého odvětví investovat, jakým způsobem společnost tvoří hodnotu a jak by mohla vypadat optimální strategie pro vyjednávání akviziční ceny.The thesis is aiming to analyze the method of value creation in mergers and acquisitions. The introductory chapter includes a general classification and framework for terms like value; synergies; and basic valuation models. The following chapter introduces valuation models which are more oriented towards shareholder value, generally speaking, frameworks introduced by Value Based Management: Economic Value Added, Economic Profit or Cash Value Added. Economic Value Added is described through three adjusted EVA models in the next chapter: (1) The impact of MVA on the negotiation position of parties in M&A, (2) EVA Style of Investing model, which is applied as a screening tool for value creators, (3) EVA Momentum model. In the closing chapter all three models are applied and conclusions and recommendations are drawn. The three models enable us for example to identify industries worth investing in or to understand how specific companies create value and how to set up an optimal price negotiation strategy.
Klíčová slova:
Economic Value Added; Hodnota podniku; Value based management; Economic Value Added; Value; Value based management
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/28574