Název:
Návrh preventivního programu zaměřeného na bezpečnost pro děti umístěné ve výchovném ústavu
Autoři:
Rajmová, Olga Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V bakalářské práci je zpracován Návrh preventivního programu pro děti vý-chovného ústavu, který je zaměřen na bezpečnost. Práce je rozdělena do dvou částí, a to teoretickou část a část praktickou. Cílem teoretické části je definovat pojmy jako je adolescence, rizikové chová-ní a ústavní výchova. Dále klasifikovat rizikové chování a také se zabývat jeho pre-vencí. Další část si klade za cíl popsat právní rámec výchovy a vzdělávání dětí s již zmíněným chováním a objasnit prevenci v ústavních zařízeních. Mezi metody pou-žité pro zpracování teoretické části je studium odborných zdrojů a jejich analýza, syntéza a porovnání. V praktické části práce je cílem navrhnout program pro děti výchovného ústavu ve Velkém Meziříčí, a to konkrétně pro děti od patnácti do osmnácti let. Metody, které jsou použity u praktické části, jsou analýza, syntéza a komparace metodických zdrojů a studium vnitřní dokumentace výchovného ústavu.The Bachelor’s Theses deal with the topic “Draft Preventative Programme for Children at a Juvenile Home”, which is focused on safety. The Theses are divided into two parts, namely a theoretical part and a practical part. The aim of the theoretical part is to define terms such as adolescence, risky behaviour and institutional education. Further classify risky behaviour and also deal with its prevention. The next part aims to describe the legal framework for upbringing and education of pupils with the aforementioned behaviour and to clarify prevention in institutional facilities. Among the method methods used for the drawing up of the theoretical part are based on studies of specialised sources and their analysis, synthesis and comparison. The aim of the practical part is to propose a programme for pupils at the Juvenile Home in Velké Meziříčí, specifically for girls from fifteen to eighteen years of age. The methods which are used for the practical part are analysis, synthesis and comparison of methodological sources and study of internal documentation of the juvenile home.
Klíčová slova:
adolescence; hra; primární prevence; rizikové chování; výchovný ústav; ústavní výchova