Název:
Vzdělávací kontext dítěte s PAS
Překlad názvu:
Educational context of the child with PAS
Autoři:
CHOVANČÍKOVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce nabízí příklad dobré praxe - případovou studii - věnovanou práci s dítětem s poruchou autistického spektra v mateřské škole a obecně seznamuje s problematikou autismu. Shrnuje základní informace o autismu, pomáhá se zorientovat v základní terminologii a metodologii, začínajícím pedagogům a asistentům poskytuje návrhy konkrétních vzdělávacích a praktických činností, které lze využít pro práci s dětmi s poruchou autistického spektra v předškolní výchově (dále PAS). Práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická, část se zaměřuje na vnímání a prožívání dítěte s PAS. Práce zmiňuje odlišnosti v emočním a kognitivním vývoji dítěte s PAS a především specifika v oblasti sociálních dovedností a komunikace. Jsou zde popsány i podmínky úspěšné realizace inkluze dítěte s PAS. Praktická část práce doporučuje vhodné edukační činnosti a pomůcky, které je možné si snadno vyrobit svépomocí z dostupného výtvarného materiálu.The bachelor thesis offers example of the best practices - case study - dedicated to work with a child with autistic spectrum disorder in nursery school. It also generally introduces issues of autism. It summarises basic information about autism and helps to orientate in basic terminology and methodology. It provides novice teachers and assistants with proposals of concrete educational and practical activities that can be used for work with children with autistic spectrum disorder - ASD, during pre-school education. The thesis is divided into two parts. The first one - the theoretical part, is focused on perception and experience of a child with ASD. Differences in emotional and cognitive progression of a child with ASD are mentioned in the thesis as well as specifics in the area of social skills and communication. Conditions of a successful realisation and inclusion of a child with ASD are also described there. The practical part recommends appropriate educational activities and tools that can be easily made by oneself from available art material.
Klíčová slova:
autismus; PAS; předškolní vzdělávání; ASD; autism; pre-school education Citace: CHOVANČÍKOVÁ, Kateřina. Vzdělávací kontext dítěte s PAS. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/73611