Název:
Rozdíly v sedavém způsob výuky u žáků mladšího školního věku
Překlad názvu:
Differences in the sedentary way of teaching among pupils of younger school age
Autoři:
MYSLÍKOVÁ, Hana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá dětmi mladšího školního věku a přibližuje jejich potřeby, především pohybové. Celkem se výzkumu zúčastnilo 174 žáků, z toho 101 dětí z klasických tříd a 63 dětí z Montessori tříd Základní školy Národní v Prachaticích, v rozmezí od 7 - 11 let. Hlavním tématem této práce je sedavý způsob výuky a pojmy s ním spjaté jako je hypokinéza a ergonomie. Poslední bod teoretické části vysvětluje odlišnosti Montessori výuky. Cílem bakalářské práce je určit rozdíly ve způsobu výuky klasické frontálního vyučování a alternativný výuky, v tomto případě Montessori se zaměřením na poyhybovou aktivitu během výuky i přestávek. Analytická část je postavena na třech předpokladech, zabývá se trávením hodin i přestávek. Po vyhodnocení výsledků náseduje diskuze.This bachelor´s thesis focuses on young school-aged children and examines their needs, primarily those related to physical activity. It also addresses the developmental specifics of cognitive processes, memory, perception, and motor skills. A total of 174 children participated in the research, including 101 children from traditional classes and 63 children from Montessori classes at the Národní Primary School and Kindergarten Montessori in Prachatice, aged between 7 - 11 years. The main topic of this thesis is the sedentary method of teaching and concepts related to it, such as ergonomics and hypokinesia. The final part of the theoretical section explains the differences in Montessori teaching methods. The aim of the thesis is to determine the differences in teaching methods between traditional frontal teaching and alternative teaching, in this case, Montessori, with a focus on physical activity during lessons and breaks. The analytical part is based on three assumptions, it deals with spending hours and breaks. The evaluation of the results is followed by a discussion.
Klíčová slova:
edukace; hypokinéza; Montessori; žáci; education; hypokonesia; Montessori; pupils Citace: MYSLÍKOVÁ, Hana. Rozdíly v sedavém způsob výuky u žáků mladšího školního věku. České Budějovice, 2024. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/69778