Název:
Příprava a realizace výuky zlomků pro žáka se specifickými poruchami učení
Překlad názvu:
Preparation and implementation of the teaching of fractions for a student with specific learning disabilities
Autoři:
VESELÁ, Nikola Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá učivem matematiky na základní škole, konkrétně tématem zlomků u žáků se specifickou poruchou učení nebo chování. Práce seznamuje čtenáře s inkluzí a popisuje možnosti, jak přizpůsobit výuku pro žáky s určitou formou poruchy učení / chování. Je kladen důraz na seznámení se s žákovo anamnézou, poznání žáka jako osobnost a individuální práce s ním. Dále je zdůrazněno používat názornost a předejít stereotypním hodinám matematiky. To vše je uvedeno a na příkladech, které byly použity v hodinách matematiky.This diploma thesis deals with the mathematics curriculum in elementary school, specifically the topic of fractions for students with a specific learning or behavior disorder. The thesis introduces the reader to inclusion and describes the possibilities of how to adapt teaching for pupils with a certain form of learning/behavioral disability. Emphasis is placed on getting to know the pupil's anamnesis, getting to know the pupil as a personality and individual work with him. Furthermore, it is emphasized to use illustrations and to avoid stereotypical mathematics lessons. All this is stated and on examples that were used in mathematics lessons.
Klíčová slova:
Inkluze; poruchy chování; poruchy učení; výuka; zlomek; behavioral disorders; fraction; Inclusion; learning disabilities; teaching Citace: VESELÁ, Nikola. Příprava a realizace výuky zlomků pro žáka se specifickými poruchami učení. České Budějovice, 2024. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/74848