Název:
Užití kryptogramů ve vlastní tvorbě s přihlédnutím ke kryptogramům v hudební literatuře od 18. století po současnost
Překlad názvu:
USAGE OF CRYPTOGRAMS IN MY OWN WORK IN THE CONTEXT OF THEIR USAGE IN MUSICAL HISTORY FROM THE 18TH CENTURY UP TO THE PRESENT
Autoři:
Potoček, Jakub ; BARTOŇ, Hanuš (vedoucí práce) ; KOPELENT, Marek (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Základní podstata hudebních kryptogramů tkví především v přeměně slov na hudební materiál. V průběhu hudebních dějin se setkáváme s mnoha autory, kteří kryptogramy využívali nejčastěji v podobě hudebních motivů či témat. Mé osobní pojetí hudebních kryptogramů se od toho historického v mnoha směrech odlišuje. Cílem této práce je poskytnout náhled do mých vlastních kompozičních principů, které s kryptogramy velmi úzce souvisí.
Vlastnímu jádru této práce předchází stručný historický přehled různých způsobů vytváření hudebních kryptogramů, v němž jsem se soustředil především na období přibližně od roku 1700 po současnost. Součástí této práce jsou též příklady konkrétního způsobu využití kryptogramů v mé vlastní tvorbě.The basic principle of musical cryptograms is a transformation of words into a musical material. There are many composers, throughout musical history, who used cryptograms mainly in a form of musical motives or themes. My pesonal concept of musical cryptograms differs from the historical one in many ways. The main goal of this thesis is to create an insight into my own methods of composition, which are quite closely related to cryptograms.
The core content of this thesis is preceded by a brief overview of various means of creating musical cryptograms. In this overview I concentrated on a time period approximately from the 18th century up to the present days. Examples of my own particular forms of use of cryptograms are also a consistuent part of the thesis.
Klíčová slova:
18.-21. století; kompozice; kryptogram
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/10382