Název:
Historický vývoj hry na harfu na Novém Zélandu
Překlad názvu:
Historical Development of the Harp in New Zealand
Autoři:
Doležilová Huangová, Jo-Chih ; BOUŠKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; BRATELJEVIČ, Ana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce rozebírá historii harfy a harfistů Nového Zélandu. Díky
deníkům Harp Society of New Zealand získáváme informace o tom, co je to za
společnosti, jaké jsou její cíle a minulé, současné a budoucí projekty. Práce se
soustředí na studium deníků, osobní rozhovory se současnými harfisty a rodinnými
příslušníky těch minulých, pomocí kterých rozkrývá historii a osobnosti harfy na
Novém Zélandu. Další kapitola se soustředí na mezinárodní i domácí harfisty, kteří
na Zélandu vystupují v minulosti i současnosti. Třetí kapitola je zaměřena na další
osobnosti, které přispěly k rozvoji harfy na Novém Zélandu. V následující části je
provedeno srovnání života harfistů v minulosti a současnosti, porovnání se také
soustředí na učební metody dřívější a dnešní. Na závěr se práce věnuje rozboru,
dvou skladeb od zélandských skladatelů, kteří využívají harfu k zachycení unikátního
zvuku Nového Zélandu.This master's thesis is about the history of the harp and the harpists of New Zealand.
Thanks to the journals of the Harp Society of New Zealand, information will be found
out about who the Harp Society of New Zealand are, what is the purpose of their
organisation and what are their past, current and future projects. Through the
information found in the journals and the interviews conducted with New Zealand
harpists and the family members of past harpists, there will be chapters that discuss
the international harpists that toured New Zealand and the national harpists of the
past and the present in New Zealand. There are also chapters that talk about the
other important people who have contributed to the harp world in New Zealand. A
comparison is also made between the life of a harpist from the past to a present-day
harpist and that includes past and current teaching methods on the harp in New
Zealand. To conclude this thesis, the final chapter will compare two solo harp pieces
by two New Zealand composers. This comparison will show how these composers
use the harp to create a unique voice to express New Zealand music.
Klíčová slova:
harfa; historie; keltská harfa; Nový Zéland
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/10185