Název:
Analýza dopadu realizace nákupního centra v historické části města
Překlad názvu:
Analysis of the impact of the implementation of the shopping center in the historical part of the city
Autoři:
Zálešáková, Klára ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Hakun, Peter (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce pojednává o nákupních centrech, které se staly novodobým fenoménem v oblasti maloobchodu. Zabývá se jejich historickým vývojem, nákupním chováním zákazníků a popisuje trendy v nakupování i ve výstavbě nákupních center. Mezi současné tendence patří návrat nákupních středisek do center měst. Příkladem tohoto trendu je i výstavba modelového nákupního centra na jihovýchodní Moravě. Hlavním cílem práce je zhodnocení dopadů výstavby tohoto centra na nákupní chování tamních obyvatel, které bylo provedeno prostřednictvím vlastního výzkumu. Popsány jsou také dopady výstavby z hlediska ekonomického, prostorového, sociálního a ekologického. Neméně důležitým výstupem práce je návrh marketingové strategie včetně doporučení pro zlepšení chodu zvoleného nákupního centra.The master thesis deals with shopping centres, which have become a modern phenomenon in todays retail world. It is concerned with its historical development, consumer shopping behaviour and describes trends in shopping generally and shopping center development. Current trends include the return of shopping centers to city centers. As an example of this tendency is the construction of a model shopping center in southeastern Moravia. Based on a research, the aim of the thesis is to evaluate the impact of the construction of this center on the consumer behaviour of the local population. The thesis also describes the impacts of construction in terms of economic, spatial, social and ecological. An equally important output of the thesis is the proposal of a marketing strategy including recommendations for improving the operation of the chosen shopping center.
Klíčová slova:
analýza; dotazníkové šetření; maloobchod; marketingová strategie; nákupní centrum; nákupní chování; analysis; consumer behavior; marketing strategy; questionnaire; retail; shopping centre
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69406