Název:
Marketingové výdaje v období ekonomické krize a po ní
Překlad názvu:
Marketing costs in a period of economic crisis and after it
Autoři:
Dostálková, Dominika ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Brázdil, Stanislav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce zkoumá změny marketingových výdajů v závislosti na fázích hospodářského cyklu. Především strategii společností, které se ocitly v období hospodářské krize mezi roky 2008-2013. Práce si klade za cíl zjistit, jak se měnily právě investice do marketingu českých firem v tomto období. Teoretická část se věnuje hospodářskému cyklu, marketingu v době krize a marketingovému prostředí. Praktická část se zabývá konkrétními výdaji do jednotlivých mediatypů v závislosti na makroekonomických ukazatelích. Tato část se také věnuje internetové reklamě, změnami v marketingových výdajích na B2B trhu a tržbami mediálních agentur. Změny v marketingových výdajích byly zjištěny jak v závislosti na makroekonomických ukazatelích, tak na trhu B2B a u tržeb mediálních agentur. Rozdíly v investicích do marketingu se naopak neprojevily pouze u velkých společností, které produkují spotřební zboží. Tento závěr byl zjištěn z případové studie pěti vybraných společností.This bachelor´s thesis analyses changes in marketing costs depending on the stages of the business cycle. Especially a strategy of firms, which have to face an economic crisis in the years 2008-2013. Thesis sets a target how changed the investments of Czech companies to marketing in the period of crisis. Theoretical part engages in economic cycle, marketing environment and marketing in the period of economic crisis. In practical part are specific costs on advertisement in particular mediatypes in price list costs depending on the macroeconomics indicators. Then there are also analysis on turnover of media agencies and B2B market. From the analysis was found that if macroeconomics indicators decreasing, also marketing costs decreasing and vice versa, exception costs to internet advertising which are in expansion in whole period. Differences in marketing costs was not proved at big companies which produce consumer products, this conclusion was found in case study of five selected companies.
Klíčová slova:
ekonomická krize; hospodářský cyklus; marketingové prostředí; marketingové výdaje; business cycle; economic crisis; marketing costs; marketing environment
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/70121