Název:
Projekt novostavby, rekonstrukce a adaptace divadelní budovy
Překlad názvu:
Project of building, renovation and adaptation of theatre
Autoři:
Hodonický, Václav ; JEŽEK, Vlastimil (vedoucí práce) ; PROKOP, Petr (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá projektem novostavby či rekonstrukce divadelní budovy, popřípadě adaptace původně nedivadelního prostoru na prostor vhodný k provozování divadelního umění. Celý Projekt je nahlížen z hlediska divadelního ředitele, resp. osoby, která je za projekt zodpovědná. V úvodu jsou definovány základní pojmy a jsou vytyčeny obecné zákonitosti funkčního divadelního prostoru. Následně jsou popsána povolání, která mají vliv na výslednou podobu hotového díla, která mohou mít protichůdné potřeby a požadavky, proto je potřeba, aby byli všichni zúčastnění korigováni zmíněnou odpovědnou osobou (ředitelem).
V další kapitole jsou popsány konkrétní právní instituty a procesy, které jsou pro Projekt stěžení. Těmi je obecně uzavírání smluv, které jsou často uzavírány jako veřejné zakázky. Následně je prozkoumáno financování a stavební řízení, jemuž předchází obligatorní vypracování určitých podkladových studií, což je předmětem další podkapitoly. V průběhu a po dokončení stavebních prací je vykonáván stavební dozor a před samotným vstoupením budovy do užívání je potřeba získat kolaudační souhlas. Vše výše uvedené je v práci podrobeno výzkumu.
V poslední kapitole jsou zmapovány konkrétní projekty novostaveb, popř. rekonstrukcí českých divadel. Jmenovitě rekonstrukce dvorany Divadla na Zábradlí, novostavba Nového divadla v Plzni, adaptace kina Blaník na divadlo Studio DVA a konečně novostavba Nové scény Národního Divadla. Tyto projekty se liší v rozsahu, finanční náročnosti ad., nicméně mají rovněž mnohé styčné body a konkrétně ilustrují poznatky předložené čtenáři v předcházejících kapitolách.This thesis deals with building or renovation of theatre building or adaptation of non-theatrical space into theatre. The project is examined in terms of director of the theatre or the person who is responsible for the result. First of all, basic terms are defined and the general requirements on future theatre are summarized. Than role of theatre artists and architects are described. They can get into trouble with each other when trying to meet their (sometimes contradictory) requirements. This is why it is necessary for the responsible person to deal with these contradictions.
There are important and obligatory legal institutes and procedures being described in second chapter, especially procurements, fundraising and building procedures, which are held by the local building authorities. There are obligatory studies and concepts explained. The legal processes held during and after the building works are described. All of these institutes are examined here.
There are four case studies of relevant projects brought in the third chapter to show how do the described procedures work in real praxis. These projects differ from each other in many ways, especially their size and nature, but there are many similarities also.
Klíčová slova:
architektura; divadelní konzultanti; divadelní prostor; divadelní prostředí; novostavba; rekonstrukce staveb; stavební zákon; veřejné zakázky; veřejný prostor
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/9760