Original title:
Význam prvků komunikace pro práci manažera
Translated title:
Importance of communication elements for management
Authors:
Stěhulová, Eva ; Fiedler, Jiří (advisor) ; Petr, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Komunikace slouží jako prostředek pro vytváření a udržování interpersonálních vztahů, jak v osobní, tak i profesní sféře. Umění komunikace je důležité pro každého, ale pro manažery je jedním z pilířů jejich práce. Čím lépe s kolegy komunikují, tím lepší jsou výsledky, které oni a jejich týmy odvádějí. Přenos, zpracování a uchování informací je základním procesem pro efektivní vnitropodnikovou komunikaci. Správná interní komunikace slouží jako jeden z nástrojů pro naplňování cílů podniku na základě kvalitního přenosu informací.
Diplomová práce je zaměřena na zkoumání významu klíčových prvků komunikace, majících vliv na výkon manažerské činnosti na základě prostudování odborné literatury a výzkumu v praktické části práce. Výstupy získané zpracováním výsledků provedeného výzkumu dotazníkovým šetřením mohou sloužit k rozvoji komunikačních dovedností vedoucích pracovníků a ke zlepšení způsobu přenosu informací k podřízeným.
Communication used as a means of creating and maintaining interpersonal relationships in both personal and professional spheres. The art of communication is important for everyone but for managers is one of the pillars of their work. The better communicate with colleagues the better the results that they and their teams are doing. Transmission, processing and storage of information are the fundamental processes for effective internal communication. Proper internal communication is used as a tool for meeting the objectives of the company based on quality transmission of information.
The dissertation is focused on the significance of the key elements of communication affecting the performance of management activities based on study of scientific literature and research in the practical part. Outputs obtained by processing the results of the research questionnaires can be used to develop communication skills of executives and to improve the way information transfer towards subordinates.
Keywords:
efektivní komunikace; komunikace; komunikační kanály; management; manažerské dovednosti; manažerské funkce; manažerské role; vedení lidí