Název:
Cembalo ve tvorbě Bohuslava Martinů
Překlad názvu:
A Harpsichord in the works of Bohuslav Martinů
Autoři:
Kubátová, Jarmila ; KNOBLOCHOVÁ, Monika (vedoucí práce) ; ŽĎÁRSKÁ, Petra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Práce "Cembalo ve tvorbě Bohuslava Martinů" představuje významného českého skladatele, jemuž se věnuje celá první kapitola. Další kapitola seznamuje s interpretkami cembalových děl Bohuslava Martinů. Jsou zde zmíněny dvě cembalistky a současně objednavatelky skladeb pro cembalo od Bohuslava Martinů Marcelle de Lacour a Antoinette Vischer, a také dvě české cembalistky, Zuzana Růžičková a Monika Knoblochová, které nahrály kompletní cembalové dílo Bohuslava Martinů. Třetí kapitola uvádí přehled cembalové tvorby Bohuslava Martinů. U dvou skladeb, jež napsal v závěru svého života, Sonate pour Clavecin a Deux impromptus, je připojen i formální a harmonický rozbor.The first chapter of the thesis "A Harpsichord in the works of Bohuslav Martinů" introduces this significant Czech composer. Chapter two presents the female interpreters of Martinů's harpsichord works. Marcell de Lacour and Antoinette Vischer, two female harpsichord players who commissioned Martinů to compose works for harpsichord, are discussed here as well as two Czech female harpsichord players Zuzana Růžičková and Monika Knoblochová, who recorded complete Martinů's harpsichord work. The list of Martinů's harpsichord compositiones is summarised in chapter three. The formal and harmonic analysis of two the most important compositions Sonate pour Clavecin and Deux Impromptus are included.
Klíčová slova:
cembalo; hudba; hudba pro cembalo; Martinů, Bohuslav, 1890-1959; česká hudba
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/9005