Název:
Marketingová stratégia spoločnosti Zara
Překlad názvu:
Marketing strategy of Zara Co.
Autoři:
Striežencová, Jana ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Malý, Lukáš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Hlavným cieľom tejto bakalárskej práce je analýza súčasnej netradičnej marketingovej stratégie odevnej spoločnosti Zara, jedného z najsignifikantnejších globálnych predstaviteľov "Fast fashion" modelu. Ďalším cieľom je následný návrh doporučení na jej zlepšenie, najmä na základe vlastného dotazníkového prieskumu a vypracovanej SWOT analýzy. Práca je rozdelená na dve hlavné časti. V teoretickej časti sa čitateľ oboznámi so základnými pojmami marketingu nevyhnutnými pre lepšie pochopenie nasledujúceho textu, zatiaľ čo v časti praktickej získa podrobnejší prehľad o najdôležitejšom koncepte nadnárodnej spoločnosti Inditex - značke Zara. Pozornosť sa upriamuje aj na marketingový mix spoločnosti, vlastný výskum a analýzu SWOT.Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza současné netradiční marketingové strategie oděvní společnosti Zara, která je jedním z nejsignifikantnějších globálních představitelů "Fast fashion" modelu. Dalším cílem je následný návrh doporučení na zlepšení její strategie, na základě vlastního dotazníkového průzkumu a vypracování SWOT analýzy. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V teoretické části se čtenář seznámí se základními pojmy marketingu, nezbytnými pro lepší pochopení následujícího textu, zatímco v části praktické získá podrobnější přehled o nejdůležitějším konceptu nadnárodní společnosti Inditex - značce Zara. Pozornost se zaměřuje i na marketingový mix společnosti, vlastní výzkum a analýzu SWOT.The main goal of this bachelor's thesis is an analysis of the current non-traditional marketing strategy of the clothing company, Zara, one of the most significant global representatives of the "Fast fashion" model. Another goal is to present a set of recommendations for the strategy's improvement based on my own survey results and SWOT analysis. The thesis is divided into two main parts. In the theoretical part the reader will familiarize him/herself with the basic marketing terminology necessary for clearer understanding of the subsequent text, while in the practical part he/she will gain a more detailed overview of the most important concept of the multinational company Inditex - the Zara brand. Attention is focused on the marketing mix of the company, my own survey results and SWOT analysis.
Klíčová slova:
komerční komunikace; marketing; marketingová strategie; marketingový mix; módní značka; povědomí o značce; SWOT analýza; brand awareness; commercial communication; fashion brand; marketing; marketing mix; marketing strategy; SWOT analysis
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/49940