Název:
Analýza finanční gramotnosti studentů středních škol
Překlad názvu:
Financial literacy analysis amongst high school students
Autoři:
Houžvicová, Aneta ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Rajl, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na analýzu finanční gramotnosti u studentů středních škol. V úvodních kapitolách jsou nejprve definovány pojmy nezbytné ke zpracování daného tématu, je zde zkoumán význam finanční gramotnosti a ochrany spotřebitele (v kontextu s tématem finanční gramotnosti). Další část práce se zabývá otázkou začlenění výuky o financích do vzdělávacích programů závazných pro tvorbu výukových osnov na úrovni základního a středního vzdělávání. Stěžejní částí práce je vlastní průzkum finanční gramotnosti mezi studenty středních škol formou dotazníku a srovnání úrovně finanční gramotnosti mezi zúčastněnými školami.The diploma thesis focuses on financial literacy analysis amongst high school students. Introductory chapters are based on definitions of key words essential to examine this topic, on the question of financial literacy significance and consumer protection (and its connection to financial literacy). Another part of the thesis investigates the process of financial education implementation to framework educational programs which represent obligatory foundation for elementary and high schools when creating the curricula. Crucial part of the thesis is financial literacy level examination performed at high schools and comparison of this level among participating schools.
Klíčová slova:
Finanční gramotnost; Národní strategie finančního vzdělávání; Rámcový vzdělávací program; Standard finanční gramotnosti; Financial literacy; Financial literacy standard; Framework educational program; National strategy for financial education
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/51534