Název:
Role příběhu v marketingu kulturního dědictví
Překlad názvu:
The Role of the Narrative in Marketing of Culture Heritage
Autoři:
Neubauerová, Markéta ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Tesařová, Michaela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou role příběhu při animaci kulturního dědictví, jejím cílem je posouzení efektivity využití příběhu v marketingu kulturních nemovitých památek. Teoretická část práce popisuje specifika marketingu kultury a kulturního produktu, zaměřuje se na využití psychologie a emocí v marketingu a vysvětluje teorii naratologie a storytellingu jako aplikace při animaci příběhu. Praktická část představuje výzkum a analýzu vybraných objektů, které využívají anebo nevyužívají příběh k sebepropagaci a zkoumá též marketingovou kampaň agentury CzechTourism. Analýzu vybraných objektů prováděla autorka osobně dotazníkovým šetřením. Práce poskytuje na základě výzkumné sondy důkazy funkčnosti příběhu v animaci kulturního dědictví a doporučuje případné změny dosavadní marketingové propagace.This thesis deals with the role of the narrative in animation culture heritage. Its aim is to assess the effectiveness of the use of the narrative in the marketing of cultural monuments. The theoretical part describes the specifics of the art marketing and the culture product, focusing on the use of psychology and emotions in marketing and explains the theory of narratology and storytelling and its application for an animation of the narrative. The practical part includes a research and analysis of selected objects that use or do not use the story for self-promotion, and also investigates the marketing campaign of the CzechTourism Agency. Analysis of selected objects was personally accomplished by the author through the questionnaire survey. Based on the research probe, the thesis provides evidence of the narrative functionality in animation of the culture heritage and recommends convenient changes to existing marketing promotion.
Klíčová slova:
Marketing kultury; Nemovité památky; Storytelling; Výzkum; Arts Marketing; Culture monuments; Research; Storytelling
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/50763