Název:
Komparace spotřebního chování generace Y v České republice a v Hongkongu
Překlad názvu:
Comparison of consumer behavior of Generation Y in Czech Republic and Hong Kong
Autoři:
Bílek, Stanislav ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem diplomové práce je porovnat na základě dat z dotazníkového šetření spotřební chování generace Y (lidé narození v období 1982-2002) v České republice a v Hongkongu. Zvláštní pozornost je věnovaná společenské odpovědnosti a vztahu k ochraně životního prostředí, které začínají hrát důležitou roli ve spotřebním chování. Rozdíly mezi národy jsou zkoumány prostřednictvím dotazníkového průzkumu, kterého se zúčastnilo 155 respondentů. Pro hlubší porozumění a zjištění jednotlivých motivů spotřebitelů byly provedeny polostrukturované rozhovory, které se zaměřily na problematiku životního prostředí a společenské odpovědnosti firem. Hongkong a Česká republika se liší mírou individualismu a přístupu k nejistotě, kromě těchto dvou kulturních odlišností nebyly zjištěny zásadní rozdíly mezi těmito národy. U obou národů hraje ochrana životního prostředí ve spotřebním chování generace Y větší roli než společenská odpovědnost firem. U mladých žen má společenská odpovědnost firem významnější vliv na spotřební chování než má u mladých mužů.This master thesis aims to compare consumer behavior of generation Y (people born in the period 1982-2002) in the Czech Republic and Hong Kong, based on questionnaire data. Special attention is paid to corporate social responsibility and protection of the environment, which begin to play an important role in consumer behavior. The differences between nations are examined through the questionnaire survey, which was filled out by 155 respondents. For a deeper understanding and identification of individual motifs, consumers were conducted semi-structured interviews that focused on environmental problems and corporate social responsibility. Hong Kong and the Czech Republic have different level of individualism and uncertainty avoidance, except these two cultural dissimilarities, there were no significant differences between these two nations. Environmental protection plays a larger role in the consumer behavior of Generation Y than corporate social responsibility for both nations. Corporate social responsibility is more important for young women than for young men.
Klíčová slova:
generace Y; generační marketing; Hofstedeho kulturní dimenze; Hongkong; spotřební chování; consumer behavior; Generation Y; generational marketing; Hofstede's cultural dimensions; Hong Kong
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/49170