Název:
Divadelní loutky ve filmu
Překlad názvu:
Theatre Puppets in Film
Autoři:
Volánková, Tereza ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; KUBÍČEK, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá především problematikou přenesení zkušeností s loutkovým divadlem nebo i divadlem obecně do filmového prostředí. Ačkoli se jedná o práci absolventky hereckého oboru, snaží se postihnout hlavně rozdíly nebo naopak shody mezi filmem a divadlem z hlediska jejich autora a tvůrce.
Práce se dělí na tři části, přičemž ta první se věnuje porovnávání těchto dvou médií (divadla a filmu) a pokuší se stanovit si terminologii srozumitelnou jak pro divadelní, tak i pro filmovou obec. Rozebírá některé z možných variant filmové animace, vždy ovšem ve vztahu k jedné z nich, která je ústředním motivem této práce a kterou je loutka vedená antiiluzivně a v reálném čase.
Druhá část pak popisuje průběh tvorby dvou konkrétních filmových počinů v režii autorky práce, Terezy Volánkové, kde jsou loutky právě tímto způsobem vedené.
Třetí část je už jen pouhým nástinem možného převrácení celého principu, kdy v divadle používá tvůrce některých filmových postupů.This thesis mainly deals with the matters of transferring the experience with puppet theatre or theatre in general into the motion picture environment. Despite the fact that this is an actor's graduate work, it is trying to adopt all the main differences, and vice versa all the conformities between film and theatre from the author's and creator's point of view.
This work is divided into three parts. The first part focuses on comparing these two media (theatre and film) and tries to determine the terminology comprehensible by both, the theatre and the film community. It discusses some of the possible variations of film animation, always in relation to certain one, which is central to this work, which is real-time performed anti-illusive puppetry.
The second part describes the process of creating two specific events in the film directed by Tereza Volánková; authors own work, where the puppets are lead in this way.
The third part is a mere outline of a possible principle reversal, where the author uses some film practices in the theatre environment.
Klíčová slova:
antiiluzivní vedení; filmová animace; loutkový film; loutky ve filmu; reálný čas
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/8614