Název:
Vliv marketingu na konzumní společnost
Překlad názvu:
Marketing impact on the consumer society
Autoři:
Zelinka, Jan ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Sirůček, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce popisuje vliv marketingu a jeho jednotlivých nástrojů na konzumní společnost v globalizované ekonomice. Teoretická část je věnována příčinám vzniku konzumu, změnám hodnot spotřebitelů, globalizaci a vlivu příjmu na spotřebu. Dále práce popisuje marketing a vztah konzumu, spotřebitele a marketingu. Následuje výčet negativních a pozitivních vlivů marketingu na konzumní společnost. V praktické části se práce věnuje vyhodnocení dotazníkového šetření na téma konzum a vliv marketingu. Na konci lze nalézt odhad možného vývoje a závěr z celé práce.This bachelor thesis describes the influence of marketing and its various instruments on consumer society in globalized economy. The theoretical part is divided into several parts - cause of occurrence of consumerism, change of values of consumers, globalization and impact of income on consumption. It also describes the relationship between marketing and consumerism, consumers and marketers. Then follows a list of positive and negative effects of marketing on consumer society. In the practical part it works with the evaluation questionnaire about consumption and the influence of marketing. At the end you can find an estimate of the potential development and conclusion of the whole work.
Klíčová slova:
globalizace; globální ekonomika; konzumní společnost; marketing; média; nadspotřeba; nemocná společnost; propagace; reklama; advertising; consumerism; global ekonomy; globalization; marketing; media; overconsumption; promotion; sick society
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/39672